anoniem Geplaatst: 31 mei 2007 Delen Geplaatst: 31 mei 2007 hai! Ik ben op zoek naar een laptop en nu raadde iemand mij aan om er een in azie of amerika te kopen, aangezien de yeng laag staat. heeft iemand hier ervaring mee? dank je wel! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2007 Groot risico: laptops zijn veel gevoeliger v.w.b. reparaties dan desktops. Dat betekent statistisch gezien grotere kans op defecten. Tevens is het zelf vervangen van onderdelen in een desktop voor veel mensen geen probleem terwijl het klooien in een laptop moeilijker is. Wat doe je als je laptoppie bij aankomst kuren vertoont? Terugsturen naar de andere kant van de wereld? Wat weet je van merken die daar verkocht worden? Hoe zit het met garantie op daar gekochte merken die in Nederland ook een importeur hebben? Repareren zij voor een fatsoenlijk bedrag laptops met een Japanse bon? Juist voor een laptop zou ik zelf zekerheid willen hebben. Ik zou 'm nooit in Yens aanschaffen. En als de Yen laag staat worden de Japanse produkten hier ook goedkoper. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2007 Bijkomend risico is dat de douane de zending eruit pikt en je er nog de nodige invoerrechten en btw over mag afdragen. Bovendien leveren ze er in japan/china echt geen nederlandse software bij. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2007 Zou ik alleen doen, als je zelf regelmatig in het genoemde land komt. Verder moet je donders goed uitkijken met het voltage van de netspanning, of je wel het goede toetsenbord krijgt, de juiste taal windows, etc. etc. En garantie is hopeloos, men kan vreselijk moeilijk doen, als je zo'n ding zelf importeert. Maar zou de hoogstaande euro hier de prijzen vanzelf niet omlaag trekken? Laptops worden toch voornamelijk in china en taiwan geproduceerd. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.