Ga naar inhoud

Welk moederbord zal ik nemen?

Aanbevolen berichten

Beste medeforumleden, In augustus ga ik een nieuwe pc kopen. De bedoeling is dat ik er ongeveer 2500 euro aan uit wil geven (alles losse componenten vanuit Aken). Ik heb globaal wel de configuratie bijelkaar gezocht maar het moederbord is me nog onduidelijk. Ik ben een tijdje uit de pc hardware wereld geweest en veel zaken heb ik nog niet van gehoord. mijn pc wordt een intel systeem. dit zal mijn configuratie globaal worden: behuizing: coolermaster stacker (ofzoiets) voeding: straightpower quiet 650W Processor: Intel QX6700 Quad (na prijsdaling in juli kost deze nog maar +/-550 euro) videokaart: Of een 8800GTX of een ati 2900GTX (afhankelijk van prijzen tegen die tijd) 2x 500GB Sata Harddisk 7200rpm Geheugen: 4GB (welk type is afhankelijk van moederbord) Ik heb dus geen idee wat voor moederbord ik moet kopen. Van de ene kant denk ik, een goeie kost rond de 250 a 300 euro.. dus redelijk betaalbaar. maar van de ene kant denk ik, het mag ook wel goedkoper als dat voldoet. Dan kan ik het bespaarde geld in andere zaken stoppen. Ik wil in elk geval een systeem waar ik redelijk "future proof" ben. Dus erg flexibel kwa uitbreidingsmogelijkheden. Ik weet dat het mogelijk is om 2 videokaarten in je pc te stoppen. SLI dacht ik. Geen idee of dat ook met ATI kan. MAar ik wil graag deze optie hebben in de toekomst. daarnaast moet het mogelijk zijn om er een stuk of 2 cd spelers/branders in te zetten. Audio wil ik graag met een creative kaart (x fi). Hoeft dus niet onboard te zijn. Wie heeft handige suggesties voor mij. Handigge links zijn natuurlijk ook prima. heel vriendelijk bedankt alvast. :)
Link naar reactie
In de kern komt jouw vraag neer (vrij vertaald) of je een mobo neemt op basis van een bestaande chipset (650/680 bijv.) of dat je voor het nieuwste gaat, de Intel P35 chipset. Ik ga net als jij na de prijsdaling van 22 juli een quadcore kopen. Ik neem daarvoor het nieuwste P35 bordje. Waarom: - geoptimaliseerd voor Quadcores; - 1333 MHz FrontSideBus. - goede overklokmogelijkheden. Hoewel de reviews van de P35 bordjes er nog niet zijn, zijn de voorlopige testsessies veelbelovend. Het is maar waar je voor in bent: de huidige bordjes hebben ruimschoots hun nut bewezen. De rest van je vragen wordt een kwestie van vergelijken. Wil je de optie voor nVidia SLI opstelling dan kun je het beste voor een bordje met een 680 chipset gaan. Die stuurt beide videokaarten in SLI opstelling op volle bandbreedte aan. Een 650 chipset doet dat niet. Wil je een 2000 series opstelling dan moet je een Crossfirebordje hebben. Je kunt v.w.b. de P35 bordjes, maar ook voor veel vergelijkingsmateriaal [url=http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNk/grouppage/Moederborden/]hier [/url]eens uitgebreid rondneuzen.
Link naar reactie
Met alle respect, maar hier kun je nu geen zinnig woord over zeggen. Drie maand is een eeuwigheid in computerland. In augustus zal de markt er mogelijk totaal anders uit zien, dan nu het geval is. Prijzen zakken, de nieuwe P35 is dan mogelijk mainstream, Intel heeft een nieuwe serie processors uitgebracht, misschien krijgt AMD zijn barcelona nog op tijd klaar, de R600 krijgt een update, en ga zo maar door. Als je in augustus een pc wilt kopen, moet je dan diezelfde vraag nog maar eens stellen. Neem nu de tijd om je verder in te lezen in reviews. Wil je NU een moederbord kopen, dan zou ik zelf denk ik wel een P35 gebaseerd bord kopen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...