Ga naar inhoud

Centrino pent M 740 1.73 Ghz, echter 794 mhz

Aanbevolen berichten

Ongeacht laptop op netstroom, rapporteerd windows en cpu-z een snelheid van 794 met een multiplier van 6x. Het is een pent M 740 op 1.73 Ghz en via netstroom hoort ie gewoon op full-speed te werken lijkt me. Ik wil graag dat op netstroom de laptop op full-speed werkt. Ik weet ook niet of het aan het terugklokken ligt, maar vreemd vind ik het wel. Weet iemand hoe ik dit regel ?
Link naar reactie
Ja, is goed. Maar ik ken het bios toch wel beetje uit m'n hoofd en het is een laptop en ik denk dat die settings er niet zijn. Wat heb ik gedaan. De Acer software wat heet "powermanagement" geinstalleerd. Daar zitten "profielen" in zoals "netstroom werken" of op "batterij". Toen ik die applicatie geinstalleerd had, hoppa 1.73 Ghz op netstroom. ook CPU-Z prompt op 1.73 Ghz. Dus het t'is iets softwarematigs in Windows en ik heb al bij powersettings gekeken via control panel maar kan niks "verdachts" vinden. Liefst gebruik ik geen spullen van fabrikanten van dat soort tooltjes. Hoe kan ik dus windows laten draaien op full-speed met een laptop, als aan het netstroom hangt ?
Link naar reactie
zelfde probleem gehad met mijn laptop daarom heb ik het programma RMclock gebruikt, werkt erg goed, maar je moet voorzichtig zijn met het instellen van het programma, en alleen de multiplyers aanklikken die je processor echt kan, anders is het poef pc vast en moet je restart doen, gelukkig is rmclock zo slim dat het alleen zijn instellingen opslaat als het programma wordt afgesloten, dus je kunt windows gewoon weer rebooten en alles is weer zoals het was. maar het beste is ff de datasheet van je processor opzoeke en dan gewoon het ff in één keer goed doen. als je meer info nodig hebt over dit progje dan raad ik je aann om ff te google'en
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...