anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Delen Geplaatst: 26 mei 2007 Hallo, ik heb een Vraagje, ik heb pas geleden een 2dehands pc gekocht, Een Intel Cederon ( sorry als ik het verkeerd schrijf) Nu zat er op dat moederboard SDR en DDR Ik dacht dat er een DDR bankje inzat alleen zag vandaag dat dit een SDR was, Nu had ik nog Bankjes van DDR ( met meer geheugen) dus heb de SDR eruit gehaald en de DDR erin gestopt, PC aangedaan en hij begint te Piepen, 3 langere piepjes. Nou goed ik dacht hij doet het niet, dus Stopte de SDR er weer in (waar die vanochtend gewoon nog op gedraait heeft) en uiteraard de DDR er weer uitgehaald En weer die 3 Piepjes :( De PC start dus niet meer op. Ik Snap dus totaaal niet wat dit is, heb nog mensen gevraagt maar die zeiden vooral of alles wel goed zat, Zoals de videokaart of de geheugenbankjes zelf, ik heb de videokaart er nog uitgehaald en de PC aangesloten op de onboard Videokaart, maar niks nog steeds dat gepiep. ook de Batterij eruit gehaald en een half uur gewacht. Wie zou mij kunnen helpen met dit probleem. Baal verschrikkelijk, en de pc waar ik nu opzit word binnenkort opgehaald, Ik had die andere gekocht omdat deze dus weg ging ( leen PC) Ohja de Pc draait nu ongeveer een Weekje zonder problemen, Hoop dus heel erg dat jullie misschien nog wat kunnen aanraden, lukt dit niet ga ik Dinsdag maar naar een winkel hier in de buurt, met de hoop dat hun kunnen zien wat er aan de hand is. gr marielle Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2007 [quote:775cb6493f="marielle231"]Nu had ik nog Bankjes van DDR ( met meer geheugen) dus heb de SDR eruit gehaald en de DDR erin gestopt,[/quote:775cb6493f]Als dit waar is, dan heeft het nooit gepast. Of pastte het geheugen perfect? Zo nee, dan vrees ik het ergste, zo ja, dan heb je er geen DDR in gestopt. Geen rook of andere rare dingen gezien? Wat je het beste kan doen, is het systeem zo kaal mogelijk maken en daarna een Clear CMOS te uitvoeren. Dat kan meestal via een jumper vlakbij de batterij. Meestal jumper even een paar seconden overzetten terwijl de computer uit staat. Dit moet in de handleiding behorend bij dit systeem/moederbord staan. DOel is hetzelfde als die batterij eruit halen, alleen soms moet je dan 1 uur wachten of 24 uur of 1 week. Dus de normale methode via de jumper is en blijft het handigste. ALs alles goed is gegaan zou de computer echt aangeven dat de Bios informatie is gewist. Krijg je die melding niet, dan is het niet in orde (of niet goed gedaan of systeem is zeer waarschijnlijk kapot). Via de batterij methode moet je zo'n melding dus ook krijgen ... ! Kun je foto's an het geheugen laten zien? Op zich, SDR heeft dus 2 inkepingen en DDR maar 1. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2007 Je kan ook de batterij er uithalen. En dan zorgen dat - en + elkaar raken, dan is het ook heel snel goed. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2007 Oh ja, en wat meer informatie over je systeem is ook best handig. Bijvoorbeeld snelheid van de computer. De term Celeron kan nogal wat CPU's voorstellen, uitgeklede PII of P4 ... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2007 En misschien nog ffe de naam van het moederbord. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2007 Hoi, intel celeron 2 GHz en op het moederboard staat Asrock weet niet of dat de naam is van het moederboard. De DDR hebben idd maar 1 inkeping en de SDR 2, heb verder niks Vreemd gezien of geroken, bedoel als het bijvoorbeeld doorgebrand is komt er een Flinke lucht af ( eerder meegemaakt ) heb ook geen Zwarte plekken gezien op het moederboard. ik kan het Jumpertje niet vinden.. Dit is toch een Blokje? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2007 Weet je het type Asrock moederbord? Probeer deze anders te achterhalen. Dan kunnen we je veel beter helpen. Dat van die jumper zou in de handleiding moeten staan. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2007 Dit is mijn moederboard [url]http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i45G&s=Intel[/url] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2007 Dus Asrock P4i45G. Clear CMOS jumper (item 17) pg 8 + pg 15. Wat betreft het geheugen, misschien dat je nog iets moet doen met de FSB Jumper (item 28) pg 8 + pg 15. Geen SDR en DDR tegelijk, en dat had je toch ook niet gedaan? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2007 Gisteravond een ander bankje van 256 MB DDR erin gestop en Pc piepte niet meer, Alleen starte dus nog steeds niet op. Een kennis van ons heef Clear CMOS jumper gedaan. Zal eens kijken FSB jumper is alsvast bedankt voor u hulp Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Vraag: Heb je ddr en sdram tegelijk gebruikt? Zoja dan kan het kortsluiting veroorzaakt hebben. Volgens mij doet beide geheugen het op zon 2.5V maar de pinnetjes zitten wel verschillend. Dus bij gemengd gebruik kan dat fout gaan. Wat voor merk is het geheugen? Kan ook zijn dat de combi gewoon niet werkt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Ik heb het in het begin een keer samen gedaan, maar toen werkte de pc niet, nadat ik hoorde dat dit niet kon nooit meer gedaan, helaas piept de pc weer ook al zit het geheugenbankje erin waarmee die een tijdje niet gepiept heeft :( ik ga van de week denk ik even naar de winkel hier, met de hoop dat hun kunnen zien wat er aan de hand is Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 1x is uiteraad genoeg voor kortsluiting......... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Hoi, Dit heb ik 3 dagen ervoor gedaan, Daarna werkte de pc gewoon nog, daarna heb ik omdat een spel niet goed ging het geheugen veranderd. dus van SD naar de DDR, SD er dus uit DDR erin gestopt. en toen begon die te piepen, Zal zo nog even kijken welke bankjes erin zaten, Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Kijk eens in de bios of je specifiek moet aangeven welk geheugen je gebruikt. Of haal je de bios zelfs niet? cmos clear, batt eruit. doet dus ook niks? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.