anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Delen Geplaatst: 26 mei 2007 Hallo, Ik heb een x1950pro waarvan ik wilde weten wat de max mem en core was waar ik hem op kon laten lopen. Na de installatie van atitool 0.26 zag ik dat de standard core en mem stonden op 600/700 maar het balkje waar je de snelheden kan instellen door het te verschuiven stond op 600/1390 dus hij berekende gelijk mijn maximale memory geheugen. Na op find max core geklikt te hebben kreeg ik een waarschuwing die ik gewoon negeerde en toen was het meteen PATS zwart beeld :o . na opnieuw opstarte probeerde ik het opnieuw maar dan met het balkje van 1390Mhz gewoon op 700Mhz te slepen maar weer het zelfde verhaal. Daarna heb ik de nieuwe atitool, versie 0.27 geinstalleerd en die gaf wel in de schuifbalkjes gewoon 600/700mhz weer dus dit was al een vooruitgang :lol: . toen ik op find max core klikte kreeg ik ook geen zwart beeld en liep hij gewoon op tot zijn max. Maar toen kwam het vervelende gedilte. ik wilde de max memory weten dus ik klikte op find max mem en na 1mhz omhoog was het al boem... weer zwart beeld... :o :-? maar het kan toch niet zo zijn dat het memory 1mhz meer niet meer aan kan? :-? kan dit dan toch te maken hebben met de voeding? ondanks dat ik geen uitvallers of freezes heb tijdens games :-? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2007 ik heb precies hetzelfde probleem, ook met mijn x1950pro! Ik heb het ook al geprobeerd met rivatuner en ATItool, niets blijkt te werken. En aangezien jou voeding (nogal) wat sterker is dan die van mij, zou het denk ik niet aan de voedingen liggen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2007 Atitool + 1950pro's lijkt zowiezo nogal wat bonje te geven, zeker het geheugen. Zowiezo gebruik ik de "find max" niet, vind het altijd nogal gaar, beter zoek je gewoon handmatig door zelf te verhogen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2007 maar dat is ook het probleem. Al verhoog ik het zelf en dan druk ik op set clock speed en al is die verhoging maar 1mhz is het alsnog pats zwart beeld :-? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Ik hem dus ook een x1950 pro. Als ik de gpu overklok dan werkt atitool oke. Maar geheugen is een ramp. Waarmee ook het wil nog geen 1mhz overklokken. Alles boven de700 mhz is een crash. De kans dat het zo strak staat afgesteld dat dit de max is is uiteraad 0,001%. Waarschijnlijk hebben ze het beveiligt ofzo. Want 1mhz is al crash bij bijna alle x1950pro,s Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Dussem... probeer eens Rivatuner, Powerstrip? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Ik zal zo eens rivatuner proberen :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 beide zelfde resultaat. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.