Ga naar inhoud

Nieuw systeempje

Aanbevolen berichten

Me laptop is overleden, en aangezien ik het nie waard vind om hem te laten repareren heb ik naar veel uitzoeken van ongeveer een week dit systeempje samen gesteld, ik heb er vrij veel onderzoek in gestopt maar toch wou ik even weten of jullie nog op of aanmerkingen hebbe. Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen, op het moment vooral counter strike source en Lineage II maar meestal speel ik nieuw shooters [code:1:2fc9eba2e5]Processor: Intel Core 2 Duo E6600 Boxed Moederboard : GigaByte GA-965P-DS3 Geheugen: 2x 6400 1bg G.E.I.L. (of Kingston) Ram HDD: 2x Seagate Barracudda 7200.10 16 mb cache elk 250 gb (in raid 0) PSU: Cooler Master eXtreme Power, 650 Watt Videocard: XFX 8800GTS 320 mb Monitor: ProLite E1900S-B2 Keyboard: Logitech G11 Mouse: Logitech G5 Case: Geen idee DVD: Samsung dvd reader Floppy driver : standaard dingetje (heb hier nog wel eentje ligge denk ik[/code:1:2fc9eba2e5] Nu heb ik een aantal vraagjes. 1: De voeding is die een beetje stil of kan ik beter een Cooler Master iGreen Power nemen? 2: De video kaart, ik heb het merk XFX gekozen maar er zijn veel andere merken zoals: [list:2fc9eba2e5]ECS (nog nooit van gehoord) Club3D (de een zecht dat het crap is de ander vind het wel goed) XFX (meestal wel goed hoor af en toe dat de koelers niet helemaal super zijn maar meestal betere performance) Asus (achja kent iedereen wel) EVGA (retail van nvidia die hebbe nooit echt mijn voorkeur) MSI (volgens mij niet super op videokaart gebied hoor daar niet veel over ze)[/list:u:2fc9eba2e5] ik kan namelijk geen vergeleikende benchmark tussen deze kaarten vinden. 3: Heb goede review over die Lg monitor gelezen, maar is een 19"widescreen niet te klein? 4: ja een kast ik heb echt geen idee, wil graag wel 1 met zo'n acryl zijkant, maar moet wel ruim zijn, geen scherpe randen (sweex :P) en een goede airflow hebben. 5: verder nog opmerkingen? alvast heel erg bedankt!
Link naar reactie
Corsair en OCZ voedingen zijn bij mijn weten erg stil. Van de coolermaster weet ik het zo niet. De goedkopere videokaarten zijn allemaal precies hetzelfde, ze komen allemaal uit dezelfde fabriek. Alleen de wat duurdere modellen hebben soms eigen aanpassingen. Ik zou zelf nooit een 19" breedbeeld nemen. Het is eigenlijk een verbrede 17", met vrij kleine pixels. Ik zou liever een 19" standaard nemen. 22" breed kun je ook nog doen, maar dan moet je geen AA/AF willen gebruiken. Maar ga anders eens kijken in een winkel. Mediamarkt heeft rijen van die dingen staan. Wil je een blitse kast, of gewoon een strakke met een raampje? Hier een paar voorbeelden. http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/2748/aeroengine-jr.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/11889/nine-hundred.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/3510/nouveau.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/5017/impression.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/10842/x-navigator.html Ik geef zelf de voorkeur aan een strakke eenvoudige kast, die verveelt veel minder snel. Een goede antec NSK4000 kost je maar 30 euro. Verder weing op de configuratie aan te merken.
Link naar reactie
wat is stil eigenlijk? want ik zie voedingen met specificaties < 32 dB maar bijvoorbeeld die coolermaaster iGreen is < 17 dB trouwens als ik niet op geluid afga is die Cooler Master eXtreme Power, 650 Watt dan een beetje goed? oh voor een kast zit ik eigenlijkte denken rond de 70 euro (zonder voeding) had eerst een Sunbeam Acryl (blue) uitgezocht maar iemand zij dat het niet zo'n goede kast is, kan iemand dat bevestigen? en voor het scherm ik denk dat ik dan voor de 19"illyama met DVI ga (niet breedbeeld)
Link naar reactie
[quote:f07424ce9a="Itsme9x"] 2: De video kaart, ik heb het merk XFX gekozen maar er zijn veel andere merken zoals: [list:f07424ce9a]ECS (nog nooit van gehoord) Club3D (de een zecht dat het crap is de ander vind het wel goed) XFX (meestal wel goed hoor af en toe dat de koelers niet helemaal super zijn maar meestal betere performance) Asus (achja kent iedereen wel) EVGA (retail van nvidia die hebbe nooit echt mijn voorkeur) MSI (volgens mij niet super op videokaart gebied hoor daar niet veel over ze)[/list:u:f07424ce9a] ik kan namelijk geen vergeleikende benchmark tussen deze kaarten vinden. [/quote:f07424ce9a] Laat me je van een illusie ontnemen... ze komen allemaal uit dezelfde fabriek, soms verschilt de kloksnelheid/prijs/goodies/garantie dat is alles, dus een ECS is net zo retail als een EVGA ;)) Dus kijk naar wat interesant is in jou optiek, een standaard hoger geklokte versie is soms leuk, maar of het het prijsverschil waard is is weer de keerzijde. Verder ben ik het met gerben eens, 19" normaal of 22" widescreen Welke iiyama had je precies op het oog?
Link naar reactie
Tsja, wat is stil. 30dB(a) is normale omgevingsruis. Wat daaronder zit is in principe niet of nauwelijks hoorbaar. Maar hoe is het gemeten? Op welke afstand? In een kast gebouwd of niet? Onbelast, of vol belast? Neutrale ruis of irritante piep? Gooi het maar in mijn pet... Coolermaster maakt bij mijn weten goede voedigen. Maar ik zou zelf liever een OCZ nemen. Ik zou geen transparante kast nemen. Je ziet er echt alles in liggen. In een computerkast heb je binnen de korste keren stof en vuil liggen. De fans werken nu eenmaal als stofzuiger. Een transparant keyboard is helemaal een ramp. Als je al inkijk wilt, neem dan een kast met een enkel zijraam links. Benq heeft ook een mooi strak schermpje, voor een euro of 180. 4ms TN panel + DVI. Samsung 931BF is ook mooi (2ms TN); wat duurder. http://www.azerty.nl/producten/product_detail/155/26668/fp91gx-19-lcd-display.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/155/10691/931bf.html
Link naar reactie
in het verleden wat problemen gehad met benQ dus die valt af de Monitor die ik op het oog had is deze Iiyama, Zwart, 19 ", ProLite E1900S-B2 is op verschillende sites als beste 19" uit de bus gekomen ook liggen ocz voedingen een beetje buiten het bedrag wat ik voor een voeding over heb, ik denk dat ik bij de coolermaster blijf, dus alleen nog een kast nu, ik zal zelf nog ff verder gaan zoeken op azerty
Link naar reactie
Deze specifieke voeding ken ik niet, maar meegeleverde zijn lang niet altijd slecht. Er zit wel maar een 12V rail in. Ze hebben zelf een aantal reviews gelinkt, wellicht heb je daar wat aan. http://aspireusa.net/product.php?pid=86&xcSID=cdf766861736c3315f07362494ad8b0f http://www.apevia.com/news.php?news_id=6#x-dreamer
Link naar reactie
[quote:393f469ff1]PSU The included PSU is a Turbolink 350w, basically a rebranded L&C PSU, which is a rebranded Deer. Deer isn't my first choice in PSU, so I recommend if you go with the X-Dreamer, you should look into high quality units from Antec, Thermaltake, Sparkle, PC Power/Cooling, Enermax, etc, especially if you're running a highly overclocked rig. The reason I say this before testing is because I managed to kill one of these units just by overclocking the system too far and stressing it, so naturally I'm a bit wary of this particular model (LC-A350ATX). Here's the spec sheet[/quote:393f469ff1] [quote:393f469ff1]Testing I decided to borrow the spare parts computer in the garage for this case, here's what it's got in it: Abit KR7A-133R AMD Athlon 1.2Ghz 256MB Crucial PC2100 DDR 80GB Western Digital SE ATI Radeon 9000 128MB DDR Sound Blaster Audigy Voltages According to my trusty multimeter, the voltages were: 3.3v: 3.35v 5v: 4.94v 12v: 12.71v The 12v seems a little high, and while the 5v isn't exactly low, it does seem low compared to how little we're running in this system. I recommend this PSU if you just want a basic rig; my mother's computer has been running one for quite a while and it's been fine. However, if you're looking to overclock and add tons of drives, you might want to go with something better. [/quote:393f469ff1] maar voor de rest is die kast een beetje goed op de voeding na?
Link naar reactie
oke vandaag mijn pc bestelkd wou eerst bij aztery, maar die hebbe bij bijna alles 14 dage levertijd staan :evil: dus toen maar naar alternate, en ja dus nu wachte difinitieve lijst is dit geworde Processor: Intel Core 2 Duo E6600 Boxed Moederboard : GigaByte GA-965P-DS3 Geheugen: 2x 6400 1bg G.E.I.L. 6400 800 mhz HDD: 2x Seagate Barracudda 7200.10 16 mb cache elk 250 gb (in raid 0) PSU: Cooler Master iGreen Power 500W Videocard: Foxconn 8800GTS 320 mb Monitor: ProLite E1900S-B2 Keyboard: Logitech G11 Mouse: Logitech G5 Case: Cooler Maser Centurion 5 Silver ATX DVD: Samsung dvd Burner Floppy driver : heb al 1 lelijke oude (ondertusse bruin) hier gevonde want 19 euro voor een floppy driver vind ik erg overdreven
Link naar reactie
[quote:75751ddfb4="kyriaap"]mag ik een brutale vraag stellen? hoeveel was je nu in totaal kwijt? en scheelde dat veel (meer of minder) met azerty?[/quote:75751ddfb4] 1242.50 (inc verzenfd kosten) ik denk zo'n 100 euro verschil, maar veel dingen waren bij azerty niet leverbaar, en dan had je dus een duurdere variant moeten kiezen [quote:75751ddfb4="handbalroels"]en waar was je van plan een floppy-drive voor te gebruiken? :P[/quote:75751ddfb4] Raid? nog nooit gedaan, als je 2 raid schijven geconfigureerd hebt, en dan windows xp installeerd, vraagt deze om een stuurprogramma voor de raid driver op je moederboard, en deze moet je aanleveren op een diskette. dit ging trouwens niet goed bij mij, de x64 windows XP versie wou hij de driver eerst wel laden, en als hij hem alter nog een keer nodig had wou het niet, alles geprobeerd bios flashe, niewste driver van raid etc. dus heb nu uiteindelijk de x32 windows XP geinstalleerd en die pakte hem wel
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...