Ga naar inhoud

Harde Schijf kapot?

Aanbevolen berichten

Sinds kort kan mijn computer niet meer opstarten via harde schijf.. Als ik dit probeer krijg ik de melding dat er een foute diskette inzit terwijl er geen diskette inzit... Wat heb ik geprobeerd: 1. Opstarten van CD rom (officele Windows XP) Ik krijg dan een rare melding van "CD Emulation"... 2. Opstarten van Diskette (windows 98) Doet het gewoon, ik kom niet op C:/ 3. In andere pc als Master. Foute diskette in station... (geen diskette aanwezig...) 4. In andere pc als master (met windows xp cd-rom) Start op, kan kiezen uit repair en die dingen, ik kom niet op C:/ 4. In andere pc als slaaf. Doet het, ik kom niet op E:/ (slave) via "Deze computer", krijg de melding "Deze schijf is niet geformateerd, wilt u het formateren". deze computer zegt ook dat 0 van de 0 MB nog vrij is... Als ik "deze computer -> beheren" en naar schijven ga zie ik de grote van de schijf (19 GB) maar hij zegt dat alles leeg is 100%... Hij herkent ook geen bestandssysteem. Is de schijf 100% kapot? Of kan ik nog wat redden?
Link naar reactie
Ik heb het nogmaals op 2 andere diskettes geporbeerd zelfde fout... Heb het programma opnieuw gedownload... Weer op 2 diskettes geprobeerd... Nogsteeds zelfde fout... //EDIT: Ik gebruik nu 3 pcs ;) 1. Waar ik nu opzit... Niet speciaal momenteel aan (hier zat hij daarstraks als Slave aan. (zonder floppy drive) 2. Een pc met Floppy drive om spullen op floppy te zetten... 3. De pc met de HD die niet opstart (met floppy drive) //EDIT #2: Mijn vader had ook nog een diskette waarmee je missende Boot bestanden kon opsporen en die zij dat hal.dll misde...
Link naar reactie
Zeer waarschijnlijk is ie overleden. Maar voor de zekerheid moet je dat gewoon uitsluiten met de diagnosetool van de fabrikant. Je moederbord kan ook nog defect zijn bijvoorbeeld. Als het systeem niet meer goed wil werken, zou je de schijf ook kunnen overzetten naar een andere pc (als slave, NIET als opstartschijf), en daar testen.
Link naar reactie
[quote:1c4dd22482="gerben"]Zeer waarschijnlijk is ie overleden. Maar voor de zekerheid moet je dat gewoon uitsluiten met de diagnosetool van de fabrikant. Je moederbord kan ook nog defect zijn bijvoorbeeld. Als het systeem niet meer goed wil werken, zou je de schijf ook kunnen overzetten naar een andere pc (als slave, NIET als opstartschijf), en daar testen.[/quote:1c4dd22482] Ik heb het in een andere pc al gebprobeerd (zie punt #4 in mijn beginpost)
Link naar reactie
[quote:ca135db951="gerben"]Maar niet als slave. Met een geïnstalleerde schijf een andere pc booten is sowieso een hachelijke zaak.[/quote:ca135db951] Ik zie dat ik 2x punt 4 heb staan ^^ Ik bedoelde deze: [quote:ca135db951]4. In andere pc als slaaf. Doet het, ik kom niet op E:/ (slave) via "Deze computer", krijg de melding "Deze schijf is niet geformateerd, wilt u het formateren". deze computer zegt ook dat 0 van de 0 MB nog vrij is... Als ik "deze computer -> beheren" en naar schijven ga zie ik de grote van de schijf (19 GB) maar hij zegt dat alles leeg is 100%... Hij herkent ook geen bestandssysteem.[/quote:ca135db951]
Link naar reactie
[quote:938af6fc2a="JBS"]Test de schijf even met het tooltje van de fabrikant. Zie http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287[/quote:938af6fc2a] Dit heb ik al eerder geprobeerd dat werkte niet ^^ [quote:938af6fc2a="gerben"]Powermax.[/quote:938af6fc2a] Waar vind ik dat :oops:
Link naar reactie
[quote:125c459e29="gerben"]Staat op dezelfde pagina.[/quote:125c459e29]Dat powermax heb ik eerder geprobeerd (op floppy... Cd kan niet ;) heb geen brander) en dit was resultaat:[quote:125c459e29="Joopjr"]Ik heb de diskette gemaakt (via andere pc) als ik hem opstart zegt hij: "Cannot Load dos! Any key to return" Als ik dan een toets indruk reset hij :([/quote:125c459e29][quote:125c459e29="Joopjr"]Ik heb het nogmaals op 2 andere diskettes geporbeerd zelfde fout... Heb het programma opnieuw gedownload... Weer op 2 diskettes geprobeerd... Nogsteeds zelfde fout...[/quote:125c459e29]
Link naar reactie
Tsja, dan is óf je floppy drive niet goed, óf je hebt geen goed floppies meer. Het zou gewoon moeten booten met die flop. Heeft verder niks met de harddisk te maken. Net maar even geprobeerd, ik heb hier nog een oude maxtor in mijn pc hangen. Kijkt eens: http://www.pichost.nl/uploads/c51d3fbd62.jpg
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...