anoniem Geplaatst: 23 mei 2007 Delen Geplaatst: 23 mei 2007 Dag mensen, Jullie zien de titel al. Welke in verhouding beter is. Graag jullie meningen. Groetjes, Adam. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2007 Welke applicaties ga je draaien die baat hebben bij een quad core CPU? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2007 [quote:0ca612d3f8="Obi-wan-kenobi"]Welke applicaties ga je draaien die baat hebben bij een quad core CPU?[/quote:0ca612d3f8]Ja gamen en waarschijnlijk dingen voor mijn ICT opleiding... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2007 Mja, als je niet aan kunt geven bij welke specifieke applicaties je baat zal hebben bij 4 cores i.p.v. 2 op je CPU, dan is het enige verschil tussen die twee processoren ca. 300 euro. In het voordeel van de E6600. :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2007 [quote:842ca9759a="Obi-wan-kenobi"]Mja, als je niet aan kunt geven bij welke specifieke applicaties je baat zal hebben bij 4 cores i.p.v. 2 op je CPU, dan is het enige verschil tussen die twee processoren ca. 300 euro. In het voordeel van de E6600. :wink:[/quote:842ca9759a] Idd, Als je bijvoorbeeld veel met AutoCAD of 3D Software (3D Studio Max) wilt werken dan is 4 cores wel handig. Met 3D Studio Max kun je dan bijvoorbeeld Multi CPU Renderen en schiet het dus 4x zo snel op :wink: Bij Games helpt 4 cores tot nog toe niks. Zelfs 2 cores is nog niet eens overal toegepast in games. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2007 Alleen als je heel vaak rendert of video's converteert zou ik voor een Quadcore gaan, anders mooi het geld opzij leggen voor een dikkere videokaart en/of meer werkgeheugen en lekker voor de E6600 gaan. Ik heb hem ook en met games heb je er echt meer dan voldoende aan en 2 cores is voorlopig nog genoeg. In de toekomst kun je altijd nog naar een quadcore upgraden als het nodig is, tegen die tijd zijn ze ongetwijfeld een stuk voordeliger. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2007 Koop wel een XP professional of Vista Business of Ultimate als je een quad core koopt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.