anoniem Geplaatst: 20 mei 2007 Delen Geplaatst: 20 mei 2007 Hallo, Ik heb een laptop die nu 2 jaar oud is. Er zit een pentium 4 processor in. Deze verbruikt flink wat stroom, en aangezien het een laptop is vroeg ik mij af of deze te vervangen is voor een wat zuinigere processor. Ik weet helemaal niet waar ik naar moet kijken. Ik heb beetje gezocht en voor socket 478 is de enige niet P4 processor die ik heb kunnen vinden de Intel CoreDuo T2500. Is die socket het enige waar ik naar moet kijken? Als deze vervanging mogelijk is, zou dit dan ook ten goede komen aan de prestaties en de accuduur enz. Daarnaast zit er nu 512mb ram in. Ik zou dit graag willen verhogen. Nu dacht ik om er 1024 bij te plaatsen. Is dit zomaar mogelijk? of mag er maar 1groote inzitten. B.v.d. André Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2007 Ik zou eerst maar eens nagaan, of die processor überhaupt wel vervangbaar is. De prestaties gaan dan mogelijk wel wat omhoog, maar verwacht geen wonderen. Geheugen uitbreiden is minder ingrijpend. Ga vooral na, welke grootte de modules maximaal mogen hebben. Ongelijke modules is niet zo'n punt, maar dual channel kun je wel vergeten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2007 In de handleiding staat wel hoeveel geheugen je bij kunt plaatsen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2007 Welk merk en typenummer laptop betreft het hier dan? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2007 Het is een Packard Bell Easynote H5605A serienummer is: 100133380205 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.