Ga naar inhoud

Upgrade vraag.


Aanbevolen berichten

Beste mensen van computertotaal. Ik heb een vraagje Ik zit nu met een single core systeem bestaande uit. - AMD 4000+ S939 San Diego 2,4 GHZ CPU - Asrock Dual 939 VSTA MB - Club3d 8800GTS 640MB - 2x1024MB GB (2GB) dane elec Ram en ik wil gaan upgraden naar een. - AMD x2 5200+ Socket AM2 CPU - Asus M2N-E SLI nForce 500 MB - 2x1024MB (2GB) corsair ram - mijn graka behou ik. Maar wat mijn vraag nu is is dat de AMD x2 5200 een bus speed heeft van 2000MHz HT en de Asus m2n-e sli ondersteunt een Bussnelheid van 800/1000MHz. Dus zou die processor dan wel op dat bord kunnen werken? Want ik heb voor dit bord gekozen omdat het 2 IDE connectoren heeft t.o.v de meeste AM2 MB's.
Link naar reactie
Je moet met die 1000 en 2000 Mhz. rekening houden met het dual channelgebeuren. De bandbreedte van CPU naar geheugen/mobo wordt dan verdubbbeld. Je CPU draait uitstekend op dit bordje. Ik moet overigens wel opmerken dat je voor een nieuw mobo + CPU + geheugen een upgrade kiest waar ik zelf niet voor zou kiezen. Als je nu, behalve je mooie graka, feitenlijk een nieuw systeem bouwt zou ik zelf voor een sterkere upgrade gaan, zoals een Intel 6600. Dat past ook qua kracht beter bij je graka. De upgrade die je doet is leuk, maar mede omdat spelen nog niet specifiek voor dual cores zijn ingesteld, zul je relatief weinig merken van de overgang van 4000+ naar 5200+. Je upgrade is, gezien het bedrag dat je ervoor gaat uittrekken, niet wereldschokkend bedoel ik maar te zeggen.
Link naar reactie
Ik heb een lichter systeem dan jij (3500+, 7800GT, 1GB), en ik denk ook wel eens aan upgraden. Maar eigenlijk draait alles nog best. Denk dat je inderdaad beter je geld in je zak kunt houden. De nieuwe ati's komen eraan, de volgende revisie (en prijsverlaging) van de conroe, dx10 spellen tegen de kerst. Ik denk inderdaad ook, dat je geen wonderen moet verwachten van die upgrade. Het enige serieuze verschil is eigenlijk, dat je processor 200MHz sneller draait. Ik denk dat je erg veel geld in een relatief kleine prestatiewinst stopt.
Link naar reactie
[quote:bcae13ae8e="gerben"]Ik heb een lichter systeem dan jij (3500+, 7800GT, 1GB), en ik denk ook wel eens aan upgraden. Maar eigenlijk draait alles nog best. Denk dat je inderdaad beter je geld in je zak kunt houden. De nieuwe ati's komen eraan, de volgende revisie (en prijsverlaging) van de conroe, dx10 spellen tegen de kerst. Ik denk inderdaad ook, dat je geen wonderen moet verwachten van die upgrade. Het enige serieuze verschil is eigenlijk, dat je processor 200MHz sneller draait. Ik denk dat je erg veel geld in een relatief kleine prestatiewinst stopt.[/quote:bcae13ae8e] Waarom ik ga upgraden? omdat mijn cpu & geheugen een bottleneck is en dat enorm in games merk. Ik heb zat drivers geprobeert en er zat geen verbetering in. Oke ik zei wel 5200+ maar voor 5 euro meer ken ik ook een 5600+ halen en voor 40 euro meer al een 6000+! wat het alleen was is dat een 5200+ een busspeed heeft van 2000Mhz (zelfde als 5400,5600,6000) dus dat ik daar niet mee in de problemen kom als ik een Asus m2n-e sli zou kopen die maar een bus speed van 800 t/m 1000 ondersteund zelf blijf ik liever bij amd dan dat ik voor de intel C2D series ga. en ik denk zelf niet dat deze processors veel goedkoper zullen worden, anders ga ik erg hard lachen als ik straks een 5600+ voor 110 euro bijv nieuw kan krijgen :lol:
Link naar reactie
Ik denk ook niet dat je het in drivers moet zoeken, maar meer in beeld instellingen. Dus niet de grootste textures gebruiken, AA en AF niet op zijn hoogst, of gewoon uit. Schaduwen zijn ook belastend, en helemaal niet zo nodig. Maar dat is een ander verhaal. Als je serieus vooruit wilt gaan, zou ik toch gewoon een E6600 nemen. Die is op dit moment sneller. Helemaal als je gaat overklokken. Met een beetje mazzel draait die zo 50% sneller. Met de X2 lukt je dat niet, zeker niet met de snellere typen. Je kunt ook nog een E6400 nemen, die is nog steeds sneller dan een X2 5000+. Als je toch een AMD wilt nemen, hou dan de kloksnelheid in de gaten. Er staan wel hoge nummers op, maar feit is dat de meeste games amper gebruik maken van de tweede core.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...