Ga naar inhoud

overclocken grafische kaart


Aanbevolen berichten

Heb het programma ATITool op mij pc gedownload en zou graag mijn videokaart tot het uiterste van zijn kunnen willen gebruiken. Zou met andere woorden graag een grafisch verbetering willen zien op mijn beeldscherm. Kan dit, indien ja veronderstel ik dat dit programma het juist middel voor deze is, mijn probleem is dat ik niet weet hoe het werkt. Graag wat basic uitleg van het hoe en wat qua grafische overclocken en het gebruik van dit tool. Dank u.
Link naar reactie
[quote:44170c6dc0="UseTheForce"]Heb het programma ATITool op mij pc gedownload en zou graag mijn videokaart tot het uiterste van zijn kunnen willen gebruiken. Zou met andere woorden graag een grafisch verbetering willen zien op mijn beeldscherm. Kan dit, indien ja veronderstel ik dat dit programma het juist middel voor deze is, mijn probleem is dat ik niet weet hoe het werkt. Graag wat basic uitleg van het hoe en wat qua grafische overclocken en het gebruik van dit tool. Dank u.[/quote:44170c6dc0] Kort door de bocht; Je hebt snelheid en grafische pracht. Snelheid heet frames per seconde (of framerate) en is het aantal beelden dat de pc op je beeldscherm laat zien in een seconde. Alle instellingen die je kan instellen in een spel zoals shadows, lightning en Anti Aliasing zorgen er voor dat het spel er mooier uitziet. Jouw x1600xt is geen super snelle kaart. Dus de beeldverbeterende functies die je bij spellen kunt instellen, zoals Anti Aliasing, zullen jouw kaart meer moeite geven de beelden op het scherm te toveren, hierdoor komen er minder beelden per seconde te voorschijn. Wil een spel er vloeiend uitzien, heb je ongeveer 25-30 Frames per seconde nodig. Je moet dus een balans zien te vinden tussen wat jouw kaart aan kan en het aantal speelbare frames per seconde. Door je x1600xt over te clocken maak je hem sneller. Verwacht hier echter niet te veel van. In de FAQ van dit sub-forum vindt je een korte uitleg over overclocken van vga kaarten en links naar info over atitool, vraag 24-26. Met deze pagina kun je ook een hoop info zoeken; www.google.nl suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...