Ga naar inhoud

Opstartprobleem


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb al een poosje zitten zoeken naar een oplossing maar niks kunnen vinden. Ik heb een opstartprobleem, als ik de computer opstart gaat wel me cpu-fan draaien maar verder gebeurd er niks. Als ik ongeveer 2 min. wachten, maakt hij eindelijke en doorstart. Hebben jullie enig idee wat er fout kan zijn? Hij heeft dit vanaf het begin gedaan. Mobo: MSI p4n sli Prossecor: Intel p4 640 Besturingssysteem: XP prof.
Link naar reactie
dat probleem heb ik ook gehad. meestal zijn dan de elco's kappot.. je hebt de mogelijkheid om zelf de Elco's te vervangen (bij MSI kan je gewoon opbellen elco's doorgeven, en dan krijg je ze thuis gestuurd) maar als je niet zo handig met een soldeerbout bent.. en je hebt 2 linker handen. en toch een betrouwbare pc wil.. kan je beter een nieuwe kopen.
Link naar reactie
Staan de elco's bol? Als de bovenkant gewoon plat is zijn ze bijna altijd nog wel goed. Het kan net zo goed de voeding zijn die kunnen ook rotte elco's hebben. Wat voor merk heeft de voeding? Voedingen die bij standaard kasten worden geleverd zijn vaak niet zo goed van kwaliteit. met name sweex, Trust, Maxpower, Q-tec en een aantal andere goedkope merken hebben dit.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ben ik weer, Voeding zou volgens de bios in orde moeten zijn. Verder moederboard gecontroleerd, gene gekke dingen gezien. Maar nu komt het leuke, ik dacht, laat ik is kijken of het misschien aan me harde schijven ligt. Ik heb dus me C-schijf met hierop windows los gekoppeld, en me D-schijf met hierop alleen data op de eerste aansluiting gezet. De computer start dan ook pas na 2 minuten op. Klopt ook omdat er geen besturingssysteem op staat. Als ik nu alles weer in de oude situatie terug plaats start de computer [b:c359448eb7]1keer [/b:c359448eb7] binnen 10 seconden op. Dit is eenmalig. Daarna duurt het gewoon weer 2 minuten. Hebben jullie nog ideeen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...