Ga naar inhoud

Advies aanschaf nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Gisteren moederbord kapot van mijn pc. Is een systeem van zo'n 4 jaar oud en het liep al niet erg lekker meer, kortom: op zoek naar een nieuwe pc. Ik ben scholier en het budget is helaas niet megaruim. Maar ik wil wel een systeem waar ik weer een aantal jaar plezier van zal hebben. Vnl. officegebruik, maar ook zo nu en dan games. Onderstaand systeem op marktplaats gevonden. [quote:5a2103f713]Compleet AMD Sempron 3000+ Office systeem voor nog geen 300 euro incl. BTW! De PC is uitgerust met 512 MB intern geheugen, DVD-brander en een 160 GB hardeschijf, hierdoor is deze PC bij uitstek geschikt voor het betere office werk, internetten, mp3’s beluisteren, films kijken, DVD’s/CD’s branden, spelletjes etc. Wordt standaard geleverd met factuur en 1 jaar garantie! AMD Sempron 64 3000+ processor met AMD koeler ASrock K8NF6G-VSTA moederbord 512 MB DDR PC3200 intern geheugen (Kingston/TwinMos) 160 GB hardeschijf (Maxtor, SATAII) nVidia Geforce 6100 max. 128 MB onboard videokaart DVD-brander (NEC, 18 speed, Dual layer) 7.1 geluidskaart 100 Mbit netwerkkaart 4x USB achterzijde, 2x voorzijde Zwarte of witte kast met 350W voeding Nu voor slechts 299 euro incl. BTW [/quote:5a2103f713] Meerprijs upgrade: 250 GB hardeschijf 25 euro Ik heb nog 256MB DDR ram uit mijn oude pc, die kan dan naast de 512MB. Deze upgrades zijn er ook nog, maar die maken het wel flink duurder, maar ook beter?: -1024 MB DDR PC3200 intern geheugen 50 euro -nVidia Geforce 6200 LE 128 MB videokaart 45 euro -nVidia Geforce 7300 GS 256 MB videokaart 80 euro Is het bovenstaande systeem goed voor de prijs? Of is het eigenlijk al te oud om volgend jaar nog gebruikt te kunnen worden? Of andere tips/adviezen? Ook nog een 70GB IDE HDD, kan deze ook worden aangesloten?
Link naar reactie
Het is een leuk office computertje, maar totaal ongeschikt om te gamen. Ook met de video upgrades is ie nog veel te licht. Er zit te weinig geheugen in, minimaal 1GB, liever 2GB. Vista heeft ook minimaal 2 nodig, liever 4. Wat is je exacte budget? Je kunt je oude systeem of onderdelen verkopen of deels hergebruiken.
Link naar reactie
dit beter voor 450 euro? [quote:8e3ae9c0e0]Complete Desktop PC. Goede prestatie in een mooie stille behuizing. - Intel Inside Pentium 4 640 (S775, 3.2GHz, 2MB L2-cache, 800MHz FSB) - Arctic gekoeld, zeer koele en stille pc door Q-Fan Technologie - 1024MB pc3200 DDR werkgeheugen, plus ruimte voor uitbreiding(4GB max) - Sapphire ATI Radeon 256MB PCI-e Videokaart met een DVI uitgang voor haarscherpe beeld - S-video/DVI/VGA uitgangen om meerdere beeldschermen op aan te sluiten(TV, Monitoren, Projectoren etc) - 80GB SATA II Harde Schijf, ruimte voor besturingsysteem en programma's - 400GB SATA II Harde Schijf, ongekende hoeveelheid opslag voor films/muziek etc - Lite-On 16x Dual-Layer DVD Brander - High Definition Audio Controller, sluit een 5.1 set aan op de 8-kanaals in/uitgangen [/quote:8e3ae9c0e0] Mis alleen wat merken/moederbord Of deze ook voor 450 euro: [quote:8e3ae9c0e0]Complete Games PC op basis van een echte Intel Pentium 4 3,2 Ghz processor voor slechts 449 euro incl. BTW! Ideal voor de gamer met een beperkt budget maar die toch de nieuwste games wilt spelen. Het systeem is uitgerust met een nVidia Geforce 7300 GE 256 MB videokaart van ASUS, deze videokaart is ongeveer 20% sneller dan een 7300 GS 256 MB. Nog helemaal uit te breiden naar jou wensen! PC wordt standaard geleverd met factuur en 1 jaar garantie! Intel Pentium 4 541 (3,2 Ghz) processor met Intel koeler ASUS P5VD2-MX moederbord 1024 MB DDR2 PC5300 intern geheugen (Kingston) ASUS nVidia Geforce 7300 GE 256 MB videokaart (DVI, D-sub, TV-out) 160 GB hardeschijf (Maxtor, SATAII) DVD-brander (NEC, 18 speed, Dual layer) 5.1 geluidskaart 100 Mbit netwerkkaart 4x USB achterzijde, 2x voorzijde Microfoon en hoofdtelefoon aansluiting aan de voorzijde Zwart/zilveren kast met 400W voeding[/quote:8e3ae9c0e0]
Link naar reactie
Ik denk dat het handiger is om je budget (hoeveel je er aan uit wilt geven) te melden en erbij te zeggen wat je nog hebt liggen aan spul wat erin kan. Bijde bovenstaande pcs hebben een lichte videokaarten om echt mee te kunnen gamen. Het idee van 'af en toe games' spelen is groot, dus wat voor games zat jij aan te denken dan?
Link naar reactie
mijn budget ligt rond de 500 euro. Aangezien mijn beelscherm toetsenbord, muis. ect. nog werken hoef ik daar geen vervanging voor. Mijn harde schijf van 75 gig kan ik wel hergebruiken maar groter is wel wat leuker. met af en toe games spelen bedoel ik dat ik niet alle spelletjes op maximale instellingen moeten, maar ze moeten wel nog gespeeld kunnen worden. (ik ben niet echt een beeldfreak, mooi is leuk maar niet noodzakelijk). wat geluid betreft maakt mij helemaal niet uit, alles wat werkt is goed.
Link naar reactie
Wat met gamen bedoeld wordt als je een pc gaat samenstellen is of het de nieuwste spellen zoals Battlefield2142 en FEAR of gewoon een simpel spel zoals rollercoaster tycoon. Als het spellen zijn zoals BF2142, dan is al snel een sterke videokaart vereist en kom je niet ver met een middelmatige videokaart. 12731 TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 119,45 3358 Antec SLK3800B, Zwart € 88,86 25597 AMD Athlon 64, 3800+ (45w), Socket AM2, Boxed € 85,99 11807 Asus M2N € 65,89 12853 Asus EAX1650pro htd/256, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 88,82 26275 Seagate Barracuda 7200.9 160 GB 7200 rpm SATA 3Gb/s € 51,63 Totaal € 500,64 DVD-Rom valt misschien uit je andere pc te halen. Anders kan je deze voor 20 euries kopen bij elke shop Weet niet of je het zelf in elkaar kan zetten maar anders kan dit voor een paar tientjes bij elke pc shop worden gedaan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...