Ga naar inhoud

Defecte voeding connector op moederbord laptop


Aanbevolen berichten

Ik heb een fujitsu-Siemens Amilo L1300. Ik zit met het grote probleem dat de connector van de voeding op het moederbord defect is. In het begin heeft hij een los contact maar na een tijdje werkt hij helemaal niet meer. Ik heb 'm'n laptop al open gehad, de connectorpuntjes opnieuw gesoldeerd maar na een week was het defect weer terug. Weet iemand waar ik een dergelijke connector kan vinden? Of weet iemand een andere oplossing voor dit probleem. Het is namelijk nogal frustrerend als je laptop niet meer aan wil :roll:
Link naar reactie
Als je handig bent met de soldeerbout, een degelijke maar niet zo elegante oplossing. Voedingsconnector verwijderen, op de plaats ervan draden solderen en naar buiten brengen, aan deze draad een stekker (type hoofdtelefoon)solderen. Aan de voedingsadapter de stekker verwijderen, en een kontrastekker voor de jack aansolderen. Wel zéér goed uitkijken met de polariteit (+ - ), verkeerd aansluiten kan de laptop vernietigen. Maar de meest eenvoudige oplossing, is, de laptop retourneren naar je verdeler. :lol:
Link naar reactie
Is misschien best een optie, ik kan de juiste connector namelijk niet goed vinden. Overal zijn zulke onderdelen te bestellen maar niet de juiste afmeting voor mijn moederbord... Naar de fabrikant terug is geen optie, heb al eens het standbyknopje voor het scherm defect gehad, gevolg: ze wilde een nieuw moederbord plaatsen á 825 euro's Maar een goed alternatief met die jacks, misschien iemand nog alternatieven?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...