Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Asus A8V-VM SE moederbord. Bij de specs staat dat het moederbord maximaal 2GB geheugen ondersteund. Deze week wil een upgrade doen van 512 -> 1024MB. Omdat ik maar 2 geheugensloten heb, en er nu 2x 256MB in heb zitten gaat er 1x 256MB uit en komt de 1GB module daarvoor in de plaats. Waarschijnlijk ga ik dan later dit jaar deze 256MB module vervangen voor een identieke 1GB module. Dan zit ik dus op 2GB. Maar wat ik me nu afvraag, al ik er over een tijd bijvoorbeeld 3GB in wil? Gaat dit dan nooit werken, of bestaat er een mogelijk om dit te verhogen? (Bios update?) Voorlopig heb ik meer dan genoeg aan 2GB, maar ik wil nog wel een jaartje of 2 met mijn huidige moederbord doen, en ik weet niet of ik dan nog genoeg aan 2GB heb. *Als ik érgens een hekel aan heb is het een swappende harddisk ;)* Alvast bedankt :)
Link naar reactie
Op dit moment is 2Gb natuurlijk prima. Maar ik denk persoonlijk dat dat voorlopig ook nog wel even voldoende blijft. 3Gb geheugen gaat sowieso lastig worden in 2 banken. Er bestaat geen modules van 1,5Gb natuurlijk. Zoals in de specificatie's staan kan er per geheugenbank maar 1Gb in. Helaas zal de totale capaciteit dus altijd 2Gb blijven. Daarna wordt het echt je moederbord upgraden... (+ de rest denk ik) :wink:
Link naar reactie
[quote:2df857260f="Die hard gamer"]Op dit moment is 2Gb natuurlijk prima. Maar ik denk persoonlijk dat dat voorlopig ook nog wel even voldoende blijft. 3Gb geheugen gaat sowieso lastig worden in 2 banken. Er bestaat geen modules van 1,5Gb natuurlijk. Zoals in de specificatie's staan kan er per geheugenbank maar 1Gb in. Helaas zal de totale capaciteit dus altijd 2Gb blijven. Daarna wordt het echt je moederbord upgraden... (+ de rest denk ik) :wink:[/quote:2df857260f]Ik kan in de handleiding van m'n moederbord nergens vinden dat er max. 1GB per bank in kan, dus dit weet ik niet :P 3GB kan trouwens wel hoor, 1GB module eruit en dan een 2GB ervoor in de plaats :wink: Zelf denk ik ook wel dat 2GB voorlopig voldoende is, maar je weet natuurlijk niet hoe dat over 2 jaar is. Thnx voor je reactie :)
Link naar reactie
[quote:7cb72ad331="sdh"] Ik kan in de handleiding van m'n moederbord nergens vinden dat er max. 1GB per bank in kan, dus dit weet ik niet :P 3GB kan trouwens wel hoor, 1GB module eruit en dan een 2GB ervoor in de plaats :wink: Zelf denk ik ook wel dat 2GB voorlopig voldoende is, maar je weet natuurlijk niet hoe dat over 2 jaar is. Thnx voor je reactie :)[/quote:7cb72ad331] Sorry, ik dacht i.v.m. dual channel geheugen. :wink: Maar dan nog; je moederbord kan 2Gb geheugen max. aan. En je heb 2 sloten, oftwel 1Gb per slot. 2Gb in 1 slot zou misschien kunnen (wat mij vrij vreemd lijkt) als het nergens in de handleiding staat, maar dat heeft natuurlijk geen enkel voordeel tegenover 2x 1Gb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...