Ga naar inhoud

Asus P5W DH Deluxe of Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de ide. Ik heb wil eigenlijk een p5w dh deluxe. Er is alleen een probleem. Ide1: dma133, niet voor atapi devices. Ide2: dma(133), 100, ook voor atapi. Dit zegt de handleiding. http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5W%20DH%20Deluxe/e2557_p5w_dh_dlx.pdf Er staat op bladzijde 11 dat hij 2x dma100 heeft. Dan staat er op bladzijde 59 dat ide1 dma133 heeft en geen ondersteuning voor atapi. Op bladzijde 60 staat er voor ide2 (dma133). Waarom tussen haakjes?? Er staat ook: use the 80 conductor IDE cable for ultra DMA 100/66 ide devices. Wat moet ik geloven???? Hebben ze allebei dma133?? Ik heb trouwens 2 pc die dat mobo willen met de devices: PC1 harddisk (dma100 ondersteuning), dvd speler, dvd brander, 2e dvd speler. PC2 harddisk (dma100 ondersteuning), dvd speler, dvd brander. PC1 heeft dus 3 atapi. Wat moet ik doen?? Moet ik voor PC1 een p5n32 nemen met een controller en voor PC2 de p5w??
Link naar reactie
Op de P5W DH supporten de JMicron PATA controller en de ICH7R beiden gewoon atapi als ik zo de berichten op [url=http://64.233.183.104/search?q=cache:IQAlbwnkHM8J:www.xtremesystems.org/forums/showthread.php%3Fpage%3D3%26t%3D110193+p5w+dh+atapi+support&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1]*XS*[/url] lees. Je moet verder wel even checken hoe je de instellingen moet zetten. DMA100/133 allemaal een pot nat, is toch geen substantieel verschil tussen, antiek gedoe ;)
Link naar reactie
Het klopt dat de handleiding aangeeft dat de extra controller (JMicron) geen ATAPI devices ondersteunt en alleen voor harddisks is bedoeld. Ik heb dit bord ook en heb die ondersteuning echt niet uitgeprobeerd want zoals Vandread al aangeeft, is IDE ouwe meuk. Als je al die drives wil gebruiken kun je beter een SATA brander kopen. En laten we het eens zijn, dat je niet een van de betere mobo's van het moment koopt om oude randapparatuur op te installeren. :wink:
Link naar reactie
Het punt is dat ik 2x pci al kwijt ben als ik een p5n32 koop. Een voor een controller en een controller voor mijn bedrijfje. Dan is al het pci en al het Ide op... De pci express 1x is ook weg omdat de koeler van de videokaart eroverheen gaat... Dan is voor ons een P5W DH Deluxe toch beter, oke de kwaliteit is wat minder maar daar zal je toch niet zo veel van merken. Ik kan wel aannemen dat de P5W DH Deluxe wel ondersteuning bied voor het booten vanaf een USB poort toch?? Ik heb dat nog nooit gedaan omdat ik wat achterloop. USB boot heb ik zeker nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...