Ga naar inhoud

Trage opstarttijd!


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb pas een nieuwe pc gekocht! Het volgende heb ik samengesteld: Processor Intel Core 2 duo E6600 CPU Koeler Zalman CNPS8000 Moederbord Asus P5B-V Retail Voeding Enermax Liberty 500Watt Retail Geheugen modules PQI Turbo Memory, 2048MB DDR2 PC5400 ( 2 modules ) Harde schijf 1 Samsung Spinpoint 250GB Videokaart MSI NX7900GTO-T2D512E, 512 MB, GDDR3, PCI-E x16 Behuizing Thermaltake VB8000BNS, Bach, Zwart TFT scherm Samsung 205BW, 20.1 inch, Zwart Dvd-Rom Asus Dvd-E616P2 Het probleem is nou dat zowel bij windows xp en windows vista,dat hij na het laadbalkje zeker een minuut lang zwart beeld geeft en dan pas weer doorgaat met opstarten. :cry: Wat mij trouwens wel opviel in mijn bios, is dat ze bij azerty mijn HD hadden aangesloten op de sata 2 poort inplaats van 1,zou dat er misschien me te maken hebben? Kan iemand mij misschien helpen! Groetjes michael
Link naar reactie
[quote:cd1a95fd83="Vandread"]Maakt niet uit welke poort in principe moet het goed werken, maar niet geschoten is altijd mis. Lijkt me meer een software issues, check eens of alles goed geinstalled is bij de systeemeigenschappen, hardware etc. Systeemcheckje en defragmentatietje zijn nooit weg voor de rest.[/quote:cd1a95fd83] Van poort 2 naar 1 maakte idd niks uit. Hardware is volgens mij ook goed geinstalleerd. Wat bedoel je eigenlijk met een systeem check?
Link naar reactie
[quote:1848563dc7="Vandread"]Maakt niet uit welke poort in principe moet het goed werken, maar niet geschoten is altijd mis. Lijkt me meer een software issues, check eens of alles goed geinstalled is bij de systeemeigenschappen, hardware etc. Systeemcheckje en defragmentatietje zijn nooit weg voor de rest.[/quote:1848563dc7] Van poort 2 naar 1 maakte idd niks uit. Hardware is volgens mij ook goed geinstalleerd. Wat bedoel je eigenlijk met een systeem check? Nu krijg ik trouwens geen zwart beeld meer,maar nu gaat mijn laadbalkje 50 keer heen en weer :cry:
Link naar reactie
[quote:9f3cae5215="michael1983"],maar nu gaat mijn laadbalkje 50 keer heen en weer[/quote:9f3cae5215] Zoals deze [url=http://www.simplyguides.net/images/guides/convert_fs_ntfs/6.jpg]afbeelding?[/url] Check dan of er info over deze vertraging te vinden is in de Windows Loboeken. Die te starten is via Start > Uitvoeren. Typ [code:1:9f3cae5215] eventvwr [/code:1:9f3cae5215][Enter]
Link naar reactie
Als de externe HD gebruikt wordt als back-up media, dan is het waarschijnlijk beter deze alleen aan te sluiten wanneer er een back-up gemaakt wordt. Of om een (gedeeltelijke) back-up terug te zetten. Als de externe HD als extra ruimte wordt gebruik, kan deze wel aangesloten blijven. Hoewel dan een extra harde schijf, of een grotere meer voor de hand ligt. Zelf heb ik niet de indruk dan een externe harde schijf het opstarten zou vertragen, Als ik mijn externe harde schijf aangesloten laat op een USB 2.0 pci insteekkaart, dan start Windows XP nog net zo snel op als anders. Had je intussen al in de Windows Logboeken gekeken?
Link naar reactie
[quote:7a0fccaa48="jolo"]Als de externe HD gebruikt wordt als back-up media, dan is het waarschijnlijk beter deze alleen aan te sluiten wanneer er een back-up gemaakt wordt. Of om een (gedeeltelijke) back-up terug te zetten. Als de externe HD als extra ruimte wordt gebruik, kan deze wel aangesloten blijven. Hoewel dan een extra harde schijf, of een grotere meer voor de hand ligt. Zelf heb ik niet de indruk dan een externe harde schijf het opstarten zou vertragen, Als ik mijn externe harde schijf aangesloten laat op een USB 2.0 pci insteekkaart, dan start Windows XP nog net zo snel op als anders. Had je intussen al in de Windows Logboeken gekeken?[/quote:7a0fccaa48] Nee ik gebruik mijn externe HD als extra opslag en een beetje als backup. Ik heb momenteel vista erop staan en het onderdeel uitvoeren kan ik hier niet vinden!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...