Ga naar inhoud

geheugen bijkopen


Aanbevolen berichten

op de website van mijn moederbord staat overigens: • Supports four memory banks using two 184-pin DDR DIMM. • Supports up to 2GB PC1600/PC2100/PC2700 DDR SDRAM. • Supports 2.5v DDR SDRAM. kan ik nu bijvoorbeeld deze erbij kopen en erbij in zetten naast die ene die ik al heb?: 0512 MB Kingston DDR333 PC2700 Dimm (€59,95) of raden jullie mij aan om deze erin te zetten?: 1024 MB Nanya SE DDR333 PC2700 SoDimm (€139,95) 1024 MB Nanya Elixir DDR2/800 Dimm (€139,95)
Link naar reactie
[quote:8dc7e7611f="Calchas"]wat is dan het verschil ertussen? ik dacht namelijk gewoon dat 2700 ouder was en minder snel dan 3200 :P EDIT: deze voor 90 euro gevonden: 1GB PC3200 DDR, CL2 is dat een goede koop voor mij?[/quote:8dc7e7611f] PC2700 is inderdaad ouder en langzamer dan PC3200 maar zoals Gerben al aangaf is het geheugen backwards compatible, dus zou je PC3200 gewoon kunnen plaatsen. Maar zoals al gezegd moet je even kijken of het geheugen ook daadwerkelijk met je moederbord overweg kan.
Link naar reactie
Ik zit hier ook even te kijken aangezien Splinter Cell DA het niet trekt met 512mb geheugen. Ik wil er dus ook een extra kaartje bijkopen en nu heb ik dus hetzelfde gedaan als hierboven wordt beschreven en kom ook tot "DDR PC3200" Zit er veel verschil in welke ik precies neem? Want er zitten een stuk of 3,4 rond dezelfde prijs, maar welke kun je dan het beste nemen. [quote:9c937c86a6] 512MB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM) € 46,95 512MB PC3200 DDR, CL2.5 (Kingston KVR400X64C25) € 46,95 512MB PC3000 DDR, CL2.5 (Kingston HyperX) € 47,95 512MB PC3200 DDR (Merkloos) € 48,95 512MB PC3200 DDR (TwinMos) € 48,95 [/quote:9c937c86a6] Als ik het goed heb zijn Kingston en Twinmos de 2 besten op de markt van de geheugenkaarten (Corsair mss nog?). Maar welke kan ik dus het beste nenem, aangezien Kingston 3 verschillende heeft?
Link naar reactie
[quote:f5b33b1709="gerben"]Van deze zou ik zelf denk ik twinmos nemen, maar kingston is ook wel ok. Verder zijn er nog diverse andere goede merken hoor. Corsair, crucial, ocz, samsung, infineon, dane-elec, g.skill, om er maar een paar te noemen. Neem iig. nooit merkloos geheugen. Verkijk je overigens niet op scda, het is een erg zwaar spel.[/quote:f5b33b1709] ke, bedankt ;) Opzich loopt het spel, tijdens het spelen lekker, alleen het laden duurt heel erg lang en loopt tijdens het laden wel eens vast of sluit af. Maar 1024mb geheugen is tegenwoordig niet meer dan normaal en had het sowieso wel nodig.
Link naar reactie
[quote:c3cef05f57="Calchas"]dit is mijn tweede computer die voornamelijk word gebruikt als er mensen zijn die MET mij willen gamen :P op de website die je mij net gaf zie ik alleen maar pc3200 kaartjes terwijl mijn moederbord dit zegt: Supports up to 2GB PC1600/PC2100/PC2700 DDR SDRAM.[/quote:c3cef05f57] Zoals al gezegt zal pc3200 ook werken. Je cpu zal op 166 draaien. Dat is gelijk aan pc2700. Door er pc 3200 inzetten (is goedkoper omdat pc2700 niet meer gemaakt wordt) Gaat de pc3200 gewoon op 166 draaien ipv op 200. 1gb pc 3200 is niet sneller dan 1gb pc2700 in jouw pc. Dus je kan er evt ook gewoon 1x 512mb pc3200 bijzetten.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
@ Gerben: Je zegt dat ik het beste de Twinmos kan nemen. Nu heb ik nog een keer gekeken en er staat ook een "M-Tec/Twinmos" tussen, die is dezelfde prijs, maar voor mij is die het makkelijkst, aangezien het in Zutphen te koop is (waar ik altijd moet overstappen, dus kan zo even langs gaan) en die andere in Raalte het dichts bij, maar dat is niet iets waar je zomaar even heengaat. Zit er een dusdanig verschil tussen die 2 (de gewoen Twinmos dus en M-Tec/Twinmos) om toch wat langer te reizen ?? Ps. Ik heb ook even deze productsurvey doorgekeken: http://tweakers.net/productsurvey/78460 en dat aangezien ik niks heb met overclocken lijkt dit toch wel een aardige. Waarvoor staat eigenlijk die CL2.5 (/3). Bij meeste staat dit wel, maar bij de M-Tec/Twinmos dus niet.
Link naar reactie
M-tec en twinmos zijn meen ik twee aparte merken. Op sommige merken geheugenmodules willen wel eens verschillende geheugenchips zitten. Maar deze combinatie lijkt me onwaarschijnlijk. Kan ook zijn dat ze bedoelen, dat je krijgt wat er op voorraad is, dus of m-tec of twinmos. CL slaat op CAS level, de "timing" van de geheugenchips. Een lager getal is beter, maar ook duurder. Voor DDR neemt men meestal 2.5, want amper duurder dan 3. 2 en 1.5 zijn er ook, maar die zijn meestal peperduur.
Link naar reactie
Ik heb nu die Twinmos besteld en kan in die tussentijd een andere gebruiken (nieuwe) van het merk "Team". Volgens die kerel een merk wat pas net is geintroduceerd, maar in het buitenland als "heel goed" werd bevonden. Maar nu heb ik dit ding er in geplaatst en m'n pc begint keihard te piepen en start dus niet door. Een melding van dat er iets niet klopt in de hardware, maar wat heb ik verkeerd gedaan? Moet ik nog andere handelingen doen voordat ik die geheugenkaart erin steek? Hij is enkelzijdig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...