Ga naar inhoud

Nieuwe processor en moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een computer staan met een amd 3000 erin met 512 mb ram. Voor het nieuwe jaar/verjaardag mag ik deze computer upgraden. Ik zat er dan ook aan te denken om alleen het moederbord/processor en RAM te vernieuwen. Er zit nog een redelijk nieuwe processor in en een splinternieuwe videokaart(Een GForce met 512mb). Ik zat zelf te denken aan de AMD Athlon 64 X2 5200+. Deze heeft een AM2 socket dus moet ik ook zo'n moederbord kopen. Hetgeen dat ik eigenlijk wil is gewoon een pc met een supernieuwe processor erin zodat ik er een lange tijd mee vooruit kan.
Link naar reactie
Je moet niks. Ik weet niet of het een overweging is om je mobo je mobo te laten en je processor door een AMD X2 Toledo 4800 te vervangen? Die zijn op socket 939 nog te krijgen. Dat is dan een kleine upgrade met de nodige snelheidswinst. Mites je dit socket hebt. Als je mobo, geheugen én CPU vervangt zou ik, hoewel ik zelf nog steeds aan de AMD zit, eerder kijken naar een Intel 6400/6600. In dezelfde prijsrange maar meer snelheid voor je geld en energiezuiniger.
Link naar reactie
Het probleem is dat mijn mobo geen nieuwere processoren ondersteund. Daarom kan ik net zo goed meteen alles vervangen. De prijs is niet echt een rol en ik wil graag een van de nieuwste processoren met een geschikte moederbord. Want ik weet zelf niet echt welke ik zou moeten kiezen. Voeding --- Chieftec CFT-500A videokaart --- ff opzoeken. spenderen --- niet van toepassing
Link naar reactie
Dan is dit misschien een oplossing: [img:b7ec21d90d]http://img207.imageshack.us/img207/9105/upgradewp8.png[/img:b7ec21d90d] - De E6600 is sneller dan de AMD 64 X2 5200+ of wat voor AMD dan ook. Energiezuiniger en uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. - De Asus P5B is gewoon een goed moederbord voor Conroe processoren met genoeg leuke features. - Dat Kingston geheugen is niet al te duur, en toch 2 x 1 GB PC-6000.
Link naar reactie
Ik neem aan dat deze PC gebruikt wordt voor gamen? Dan is 2 GB geheugen echt geen overbodige luxe. Veel games lopen beter door 2 GB, waaronder Battlefield 2 en vele RPG/MMORPG's. En op deze manier is deze PC ook Windows Vista ready ;) Hier is trouwens een link waar je de AMD X2 en Intel Core 2 Duo kan vergelijken in bepaalde benchmarks: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGVk/viewgroup/Intel_Core_2_Duo_vs_AMD_Athlon_64_X2_Socket_AM2/53
Link naar reactie
Dat wordt overduidelijke deze: http://azerty.nl/producten/product_detail/160/11182/msi-nx7900gto-t2d512e-512-mb-gddr3-pci-express-x16.html Dit is een van dé snelste kaarten op dit moment. Het is in weze een 7900 GTX, maar dan iets lager geclocked, waardoor de prestaties ongeveer 5% minder zijn. Maar de prijs van de GTO is wel 200 euro minder dan de GTX! Dit is echt dé kaart van dit moment qua prijs/kwaliteit. Als je de 7900 GTO in combinatie met de E6600 neemt, krijgt je geweldig goeie FPS in games. :) Edit: het totaalplaatje: [img:20b152e076]http://img209.imageshack.us/img209/1605/upgradeoo2.png[/img:20b152e076]
Link naar reactie
[quote:6f94d0f291="ke^in"]k, dat ziet eruit als een goede samenstelling. Ik zit nu alleen nog met de koeling.... Komt dit goed met een aantal goed geplaatste fans of zou ik beter een waterkoeling kunnen kopen?[/quote:6f94d0f291] Waterkoeling is wel een hele extreme oplossing vind ik ;) De stock koeler die bij de E6600 zit is al een hele goeie koeler, en de koeler op de videokaart ook. Ik weet niet wat voor behuizing je momenteel gebruikt? 2 Casefans en een goede airflow zouden namelijk niet verkeerd zijn!
Link naar reactie
ik heb van de week nog een nieuwe case gekocht en een nieuwe 20"flatscreen van V7. Dacht dat het wel mooi was om een case te kopen met een ingebouwde fancontroller en een klein schermpje in de voorkant van de case. Maarja dat is een ander verhaal. Ik dacht zelf aan waterkoeling omdat ik toch wel naar lanparty's enzo zou willen gaan.
Link naar reactie
[quote:4dcaa635d7="ArneLH"]Misschien PC2-6400 ipv 6000. 800MHz is een gangbaardere snelheid :wink:.[/quote:4dcaa635d7] Maar wel een stuk duurder... Maargoed, ke^in heeft veel te spenderen geloof ik, dus je kan inderdaad ook 6400 nemen :) Edit, bijvoorbeeld zoiets: http://azerty.nl/producten/product_detail/174/9594/corsair-twin2x2048-6400-2048-mb-ddr2-pc6400-800-mhz-2-x.html
Link naar reactie
Ja, ik weet het. Ik was toch al van plan om mijn computer langzaam aan te vernieuwen, maar de laatste paar weken heb ik er nogal wat aan vernieuwd. Mijn voeding zou deze nieuwe onderdelen als het goed is aan moeten kunnen aangezien het een 600 Watt voeding is en hij nog geen 2 maanden oud is. Hetgeen dat niet vervangen hoeft te worden is: - Case - Monitor - Hardeschijven(1x 300 1x 120gb) - Duallay brander(2) - Voeding(600 watt) - Netwerk kaart hetgeen dat ik denk dat ik tot nu toe ga kopen is: - Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775 - Asus P5B - Corsair TWIN2X2048-6400, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x en - MSI NX7900GTO-T2D512E, 512mb, GDDR3, PCI Express x16. Deze computer zou dan als het goed is er weer een aantal jaren tegen aan moeten kunnen en ik zou van de oude onderdellen mijn zusjes computer kunnen upgraden. Bedankt allemaal voor jullie reacties e.d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...