Ga naar inhoud

dual core


Aanbevolen berichten

oke, ik heb wel enige computer ervaring, voornamelijk software, maar nu een vraagje over dual core, want ik dacht je een moederbord moest hebben met 2 processor plaatsen. Maar op de site van msi staan dualcore moederborden met 1. Is het dus zo dat het moederbord het moet ondersteunen en dat er 2 chips in de processor zitten ofzo? En als ik een moederbord wil hebben met dual-core (hoe dan ook) en eventuele dubbele videokaart en ddr gehegen? b.v.d. Aaponline
Link naar reactie
Een dual core processor heeft twee cores in een behuizing. Er zitten dus in feite twee processoren op één plakje silicium. Wat jij bedoelt is dual cpu. Die zijn er ook wel, en hebben ongeveer hetzelfde doel. Je kunt beide ook combineren, dus twee dual core processors op een dual cpu bord zetten. Twee videokaarten is weer iets anders. Dat wordt SLI of crossfire genoemd, afhankelijk van het merk. Hier worden twee samenwerkende videokaarten gebruikt om één beeldscherm aan te stueren. Deze opstelling is beslist niet nodig, en eigenlijk grotendeels geldverspilling.
Link naar reactie
Als je een recente dualcore processor koopt ondersteunt deze gewoon 64 bit; zowel Intels Core 2 Duo als AMD's X2 lijn. Of je er wat aan gaat hebben is een tweede, voor merkbaar verschil moet je windows (XP?) X64 erop zetten, en nog niet alle drivers ondersteunen dat geloof ik. als je de 'gewone' Windows versie erop zet is'een 64 bit processor maar weinig sneller dan wanneer je een klassieke 32 bits processor zou kiezen, maar, waarom zou je? :wink:
Link naar reactie
tja beetje voorbereiding op vista. Ik weet dat ik in het verleden heb gezegt dat ik daar niet snel aan zou beginnen maar het begint tog wel wat knagen... Maar aangezien het niet even een grapje is om processor en dus ook een nieuw moederbord te kopen hou ik het op de 32 bit versie van vista of helemaal niet. Dat doe ik wel als ik er wat meer geld voor over heb. btw, zit ik op kieskeurig.nl te kijken zie ik dit : Type geheugen DDR-SDRAM Snelheid geheugen PC2-4300 (DDR2-533), PC2-5300 (DDR2-667), PC2-6400 (DDR2-800) is het nou ddr2 of ddr sdram? lol
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...