Ga naar inhoud

USB poort defect?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus A7v8x moederbord. Nou gebeurde het laatst dat mijn vrij nieuwe externe harde schijf niet meer leesbaar was, voor een aantal computers thuis, terwijl ik 's nachts nog data op die HD had gekopieerd. Eerst dacht ik, dat kan gebeuren en ik begon de zaak te recoveren via m'n laptop. Toen op een gegeven moment mijn USB stick van de desktop naar de laptop ging en die bleek ineens helemaal verminkt. Alleen maar wazige tekens op de stick. Toen begon ik te vermoeden dat mijn USB poort wel eens defect kon zijn. Nu valt de USB muis van de desktop om de paar minuten uit. Als ik die uit plug en daarna weer in, doet ie het weer even. Kan iemand mij vertellen of dit een defect is van de USB controller op het moederbord (Het gebeurt op alle poorten) of dat dit een Windows (driver) probleem is, dat met een simpele herinstallatie te verhelpen is.
Link naar reactie
Ik zou eerder denken aan een defekt van de HD., waarbij de data verminkt zijn. Probeer de HD eens op een andere computer eventueel als slave in te lezen en van daaraf te kopieren naar de usb stick. Moest dat dan toch goed zijn, dan pas kan je beginnen denken aan je moederbord...hoewel dat verhaaltje met die muis ook richting moederbord wijst
Link naar reactie
De HD is extern, dus dat slave maken, heeft niet veel zin. Ik had de USB stick via m´n laptop weer geformateerd en opnieuw data erop gezet. Na daarna een paar keer gebruikt te hebben in de desktop, was de data weer corrupt. Ik kon de data van de HD via m´n laptop gewoon recoveren met getdataback. Dus fysiek is de HD waarschijnlijk niet defect. Zal binnenkort eens checken op beschadigde sectoren. Ik denk dat het probleem toch in de desktop zit, maar of dit fysiek is, of een driver/software probleem wil ik dus weten. Zijn er misschien programma´s die poorten op moederborden testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...