Ga naar inhoud

Devices niet herkend in bios practiscv nieuw ASrock mobo


Aanbevolen berichten

hallo mensen, ik zit met een probleem. Ik prbeerde een pc van m'n huisgenoot met een nieuw moederbord te installeren. Het probleem is nu dat het bios geen enkel apparaat ziet. Het zijn IDE schijven en 2 branders ook IDE. Eerst zag hij ze wel, maar na een reboot niet meer. Ik heb het CMOS al gecleard met een jumper (ik moest wat proberen) maar het lukt ons niet de devices tevoorschijn te toveren. Hte moederbord was practisch nieuw (1 week oud) en eigenlijk nog nooit gebruikt. Ook als ik default settings laad, niks. Het is een 775 socket, met een 2,8 p4 processor. Model mobo: Asrock 775VM800. Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen?? Alvast reuze bedankt. Ferry
Link naar reactie
Ook zonder bios update moet ie de ide devices wel kunnen herkennen, dus ik zou er geen update aan wagen, tenzij bij de release-notes uitdrukkelijk staat dat het het probleem oplost. Heb je in de bios setup ook de setup-defaults geladen? Staan de ide controllers aan? Master/slave instellingen kloppen? Kabels zitten goed (opletten op de pin 1 markering)? Stroom aangesloten? Probeer het anders eerst eens met maar 1 ide device.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...