Ga naar inhoud

amd X2 4800+ werkt niet


Aanbevolen berichten

ik heb nu een amd X2 4800+ gekocht en mijn DFI Lanparty SLI-DR bios update er op gezet van 1114 en bios reset als nieuw cpu er in dan komt een erro te staan cmos iets met mijn cpu dan kan ik op F1 druken om veder tegaan of op del druken om in bios te komen dus ik druk op del om alles in te stellen mijn raid controler en nog paar dingen maar als ik hem dan op nieuw op start blijft hij hangen en doet hij niks meer maar als ik bios op nieuw reset en op nieuw erro komt te staan en op F1 druk start hij veder op en stopt hij bij zoeken naar je HD om windows te gaan laaden om dat mijn 2x SATA 80G in raid 0 staan maar als ik mijn aude amd 4000+ er in doe dan is alles goed zouw de cpu kapot zijn ? cpu volt geeft aan dat op 1.32v gebruikt is dat goed ?? wand mijn amd 4000+ staat op 1.42 volt pc info bios = 1114 MoBo= DFI lanparty SLI-DR DDR= OCZ PC 4000 3-4-4-8-T1 2x1g zit in oranje slot VGA = 2x 7800 GTX PSU = SilverStone Zeus 650 watt HDD= 2x 80G 7200 rpm SATA MAX D plus 9 in raid 0 COOLING = WC ps: sorry voor mijn manier van schrijfen ik kan jammer genoeg niks aan doen dat ik zo schrijf
Link naar reactie
et kan natuurlijk die CPU zijn die brak is, maar volgens mij als een CPU kapot is raak je zelfs zo ver niet , dacht dat de pc dan gewoon enkele bieps zou geven en voila . Verder verbruikt ie dus stroom, echter, of dit een garantie is voor werking van de cpu weet ik niet, 't is tenslotte je mobo die de stroom regelt en levert, die kan die dan ook gewoon door de CPU steken, al is die kapot . Misschien nog eens je bios flashen en opnieuw updaten, of kijken of er nog een andere versie beschikbaar is voor je bios (zelfs oudere) en eventueel deze eens proberen . ook, zoals boven gepost, eens proberen opstarten met minder spul Als dit allemaal niet werkt, toch even terug naar de shop
Link naar reactie
ik heb de 06/23 en de 11/14 op nieuw er op gezet maar toch blijft hij instabiel onder de 06/23 zal hij heelen maal niet werkan wand van af 06/23 bios kan hij X2 cpu aan maar ik hij gaat maandag op rma maar ook raar was dat de verpaking waar de cpu en de cpu koeler in zat kapot was die zat aan elkaar zat met een plakbandje :o
Link naar reactie
[quote:360bed3798="CYRAX.nl"]de doos zelf was nog goed de amd zegel zat nog er op hij was niet open geweest dus iemand heeft zijn werk bij amd niet goed gedaan met in pakken wand de groen verpaking waar de cpu en koeler in zit valt gewoon uit elkaar :lol:[/quote:360bed3798] Was bij mij trouwens ook, dat groene spul is niet zo jofel, beetje zwakjes, was ook kapot bij mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...