Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, (of middag) Wegens het overhouden van wat geld bij het verhuizen heb ik besloten om eindelijke een nieuwe PC aan te schaffen. Ik zal de PC gebruiken voor van alles en nog wat maar voornamelijk om te gamen, ook encode ik best wel vaak een videobestand. Het budget bedraagt ongeveer 1500,- Euro. Ikzelf zit te denken aan het volgende : Behuizing.................. : NZXT Trinity Voeding.................... : Coolermaster Realpower 450Watt Moederbord...............: DFI LANParty UT NF4 Ultra-D CPU..........................: AMD Opteron 146 (S939) CPU Cooler............... : Zalman CNPS9500 Geheugen................. : 4 * Twinmos 512MB PC3200/DDR400 Cl2,5 Videokaart................ : Powercolor Radeon X1800XT 256MB Geluidskaart..............: Creative Audigy 4 OEM DVD Brander.............: NEC ND-4550A Bulk, Zwart Monitor..................... : Philips CRT 107E66/00 17 Inch, Zwart HDD......................... : 2 * Hitachi Deskstar 7K250 80GB, 8MB, Serial ATA/150 Speakers.................. : Logitech Speakerset S200 2.1 Toetsenbord.............. : Eentje van Canyon Muis..........................: Eentje van Logitech Ik ben van plan om te gaan overclocken, ook kies ik voor een X1800XT omdat ik op ExtremeTech las over AVIVO, van dat transcoden. Ik heb niet echt superveel schijfruimte nodig, dus 160 Gig is voldoende. Overigens hoef ik niet perse te gamen op een resolutie van 1600x1200, 800x600/1024x768 is prima voor mij. Mijn vraag is of de Opteron 146 een verstandige keuze is om te gamen. Ook wilde ik weten of de Audigy 4 beter is dan een Audigy 2 (Value). Is de voeding krachtig genoeg? En tenslotte had ik een vraag wat betreft het geheugen, ergens lees ik dat TwinMos goed is en ergens anders lees ik dat deze niet aan te raden is. Wat raden jullie mij aan? Bij voorbaat dank, 8)
Link naar reactie
Waarom niet 2x 1 GB geheugen? Als je wilt overklokken, moet je sowieso de Speed Premium versie van twinmos hebben. Voeding lijkt me voldoende, maar voor overklokken zou je iets zwaarder kunnen nemen. Coolermaster heeft een heel goede 550 watt. Als je niet op een hoge resolutie wilt gamen, is deze videokaart overkill. En hoef je waarschijnlijk voorlopig ook absoluut niet te overklokken. Van de harddisks zou je ook de T7K250 versie kunnen nemen, is weer iets nieuwer en sneller. Qua monitor zou ik toch naar een 19" kijken, speelt een stuk prettiger, denk ik.
Link naar reactie
[quote:3a2d244978="gerben"]Waarom niet 2x 1 GB geheugen? Als je wilt overklokken, moet je sowieso de Speed Premium versie van twinmos hebben. Voeding lijkt me voldoende, maar voor overklokken zou je iets zwaarder kunnen nemen. Coolermaster heeft een heel goede 550 watt. Als je niet op een hoge resolutie wilt gamen, is deze videokaart overkill. En hoef je waarschijnlijk voorlopig ook absoluut niet te overklokken. Van de harddisks zou je ook de T7K250 versie kunnen nemen, is weer iets nieuwer en sneller. Qua monitor zou ik toch naar een 19" kijken, speelt een stuk prettiger, denk ik.[/quote:3a2d244978] Waarom wel? :D Ik ben niet van plan om te upgraden in de toekomst (gebeurt zelden), maar maakt het dan wat uit als ik 4 *512MB neem of 2 *1GB? Wat betreft de videokaart, ik las dat ATi een transcode applicatie aan het ontwikkelen was die de videokaart inzet om te transcoden, en dat is vele malen sneller, en het is wat toekomstgerichter dacht ik zo.
Link naar reactie
[quote:16169c3a5a="The_Aquitaine"]Waarom wel? :D Ik ben niet van plan om te upgraden in de toekomst (gebeurt zelden), maar maakt het dan wat uit als ik 4 *512MB neem of 2 *1GB?.[/quote:16169c3a5a] Waarom: 4 modules geeft 2T wat zo'n dikke 1000mb/s scheelt. Het is per definitie ook niet goedkoper en overclocken met 2 modules gaat ook makkelijker. Ook zou ik een wat sterkere voeding zoals een 520 watt OCZ voeding waar je de lijnen van kan regelen (dus bij hoge voltage belasting op 12v kan je die lijn wat omhoog schroeven.) Opteron is een prima keus, probeer wel een leuke stepping te kopen zie bv: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=75211
Link naar reactie
Die videokaart zou ik zeker niet nemen met 800 of 1024 resolutie. Is echt een hele zware overkill. Ik zou eerder een x800gto-2 kopen en je gaat toch overklokken, deze modden naar x850xt. Heb je een rete snelle kaart. Aangezien met deze resolutie zelfs de kaart dan nog meekomt met alle games komende 2 jaar alles op high. En met een prijskaartje van zon 220€ is dat een veel betere investering lijkt mij.
Link naar reactie
[quote:1bd725964a="r.marijnissen"]Die videokaart zou ik zeker niet nemen met 800 of 1024 resolutie. Is echt een hele zware overkill. Ik zou eerder een x800gto-2 kopen en je gaat toch overklokken, deze modden naar x850xt. Heb je een rete snelle kaart. Aangezien met deze resolutie zelfs de kaart dan nog meekomt met alle games komende 2 jaar alles op high. En met een prijskaartje van zon 220€ is dat een veel betere investering lijkt mij.[/quote:1bd725964a]wie zegt dat je alle games over 2 jaar nog in 1024x768 kunt spelen met een X850XT PE? ben zelf m'n glazen bol kwijt... :roll:
Link naar reactie
[quote:431ae0d1f8="sdh"][quote:431ae0d1f8="r.marijnissen"]Die videokaart zou ik zeker niet nemen met 800 of 1024 resolutie. Is echt een hele zware overkill. Ik zou eerder een x800gto-2 kopen en je gaat toch overklokken, deze modden naar x850xt. Heb je een rete snelle kaart. Aangezien met deze resolutie zelfs de kaart dan nog meekomt met alle games komende 2 jaar alles op high. En met een prijskaartje van zon 220€ is dat een veel betere investering lijkt mij.[/quote:431ae0d1f8]wie zegt dat je alle games over 2 jaar nog in 1024x768 kunt spelen met een X850XT PE? ben zelf m'n glazen bol kwijt... :roll:[/quote:431ae0d1f8] Dat zeg ik niet. Hij wil gamen op 800 OF 1024 resoltie. Wel goed lezen he, :wink: . Als hij hem flasht dan heeft ie een x850xtpe. Dan kan hij hem ook nog overklokken wat ie ook gaat doen. Dus dan loopt ie nog harder. Geloof mij maar dat je op 800 resoltie zeker alles nog op high speelt met die kaart. 1024 zal ongetwijfeld ook nog gaan, maar aangezien zijn minemale waarde 800x 600 is ga ik daar als minimaal van uit.
Link naar reactie
[quote:08c15a0835="The_Aquitaine"]Klopt, maar ik wil altijd de top. :wink:[/quote:08c15a0835] Neem dan teminste voor die paar tientjes meer de x1800xt 512mb versie. Op zon bedrag maakt dat dan ook niet meer uit als je perse de snelste wilt. Je kan wel de top videokaart hebben maar wat is het nut als je het totaal niet benut? Want een x1800xt met die resoltie is niet benutten van zijn echte kracht. Op het moment dat de games sneller worden (zeg over 2 jaar) en de videokaart zelfs met die resoltie problemen krijgt. Ondersteund de kaart mischien wel niet de nieuwste weergave technieken Zoals b.v de opvolger van Direckt 9. Wil je de -top- koop dan ook een top tft of crt, want op 800 of 1024 resolutie gamen met die kaart vind ik zonde, zie boven. Dan zou ik toch echt voor een x1800xl 256mb gaan. Meer dan genoeg kracht voor komende tijd op die resoltie + TRANSCODEN kan ook met die kaart. Wil je de x1800xt toch perse dan is het meer voor de heb in deze situatie. Bewaar dat geld beter voor de upgrade na deze pc. :wink: :D
Link naar reactie
[quote:c852c92e98="The_Aquitaine"].............................Aaaaaaaaaah....verrek je doet me twijfelen, maar je hebt gelijk. Het zij zo. :lol:[/quote:c852c92e98] Als ik jou was zou ik zowiezo eens naar een winkel gaan en een 17" crt op 1024x768 naast een 19" tft met 1280x1024 bekijken.... Als je qua pc met je tijd mee wilt gaan blijf dan niet achter op beeld gebied, daar kijk je ten slotte heel de tijd naar ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...