Ga naar inhoud

RAID vraag


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik ben nieuw met het hele RAID verhaal. Ik heb al aardig wat info gezocht dus de hele basis snap ik wel. Alleen kom ik niet uit een aantal zaken. Ik wil dus in mijn nieuwe systeem een RAID0 configuratie inbouwen. Ik heb 2 western digital WD400JB schijven (PATA 133). Die zou ik dan in RAID0 willen zetten. - Kan ik die gewoon aan 1 IDE kabel hangen? Want daarnaast zet ik graag een 3e harde schijf voor alleen data er op. De meeste moderborden hebben maar 2 IDE slots, dus dan zou ik ze alletwee kwijt zijn als dit niet kan. - Hoe zet ik de jumpersettings van de schijven? Allebij cable select? - Bij het installeren van windows moet ik op F6 drukken en dan de floppy er in doen en dat was het? Als hij zegt van "press F6 to install a third party driver" Alvast bedankt! Alvast bedankt!
Link naar reactie
Zou de raid schijven allebei op een primary postitie zetten, op verschillende poorten is bij raid0 vaak wel aan te raden. En dan de opslagschijf bij een van die schijven op slave. Bij de windows setup kan je op een gegeven moment toch wel je floppy met drivers gebruiken, wanneer windows vraagt welke schijf je wilt gebruiken ofzo. Watvoor mainboard heb je trouwens?
Link naar reactie
Okee, ik zal het proberen. Ik was van plan deze aan te schaffen: ASUS A8N-SLI (nForce4 SLI - ATX - S939) Goede keuze? Er komt dan een amd 64 3200+ in en 1gb pc3200 ram. En een 6600GT videokaart. De harde schijven heb ik dus al. Hoop dat het een beetje snel draaid :lol: . Ik probeer een redelijk betaalbaar maar toch leuk gamepctje in elkaar te zetten. Tips zijn welkom!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...