Ga naar inhoud

vragen van een n00b HELPPP!! PLZZZZZ


Aanbevolen berichten

Ik ben wat je rustig kan noemen een n00b op computer gebied. Ik ben geen achterlijke. Ik KAN een PC bouwen maar hoe alles werkt en vooral wat wel samen werkt en wat niet samen gaat weet ik nooit. Ik wil voor in mijn woon kamer een mini PC installeren om deze te koppelenen aan mijn geluids instalaties (geen TV) dus geen media center. Ik wil weten wat ik hier allemaal anders voor moet hebben, dan bij een midi PC. zoals moederboard etc. Ook weet iemand miss een plek waar ik een 10 inch scherm kan regelen?? En kan iemand mij uitleggen wat een zogeheten "barebone" is?? en of dat handig is in mijn situatie.
Link naar reactie
[quote:45f516c4a7="Aljosja"]lees maar eens de faq door en kom daarna met eventuele vragen.[/quote:45f516c4a7] hmm ja maar dat had ik algedaan zie je! er staan nl. lees dit eerst dus dat heb ik gewoon gedaan, maar zo ver ik weet staat daar niet uitleg over wat belangrijk is voor een min-pc. Maar laat maar zitten ik ga gewoon voor een barebone, alleen: op de wikpedia (ofzo) staat dat je alleen maar RAM, HD en CPU hoeft intebouwen. Er kan toch wel een GK in een barebone thanks obi btw!! :D
Link naar reactie
Een barebone is een (meestal) compacte kast, met daarin een moederbord en een voeding. Veelal is dat bord een micro-atx of flex-atx model. Deze werden oorspronkelijk gemaakt tbv. van bedrijven die zelf pc's assembleren. Maar tegenwoordig worden ze ook aan particulieren geleverd. De moederborden hebben meestal veel onboard oplossingen. Vaak is het plaatsen van cpu en geheugen voldoende om ermee te kunnen werken. Soms kun je niet (of amper) uitbreiden, maar er zijn er zelfs waar je een stel videokaarten in SLI kunt plaatsen. Een barebone kan handig zijn in jouw geval. Er zijn er die speciaal voor een mediacenter-achtige taak ontworpen zijn (MSI Mega pc). Je kunt echter ook een pc in een platte kast bouwen (bijvoorbeeld silverstone), die past vaak wat beter bij een stereo-installatie. Het belangrijkste waar jij denk ik op moet letten is een goede geluidskaart, een grote harddisk, en stille componenten.
Link naar reactie
Voor een mini pc kun je dus goed een barbone gebruiken b.v: http://global.shuttle.com/Product/barebone/brb_OverView.asp?B_id=38 of http://www.asus.com/products4.aspx?l1=1&l2=3&l3=0&model=501&modelmenu=1 Kijk op een site b.v azerty.nl bij behuizingen. Wat ga je er verder mee doen? Wil je er ook op internetten? Gamen of is het alleen voor mp3,s op te zetten etc? Buizing is dus een kwestie van smaak en je mobo moet er dus inpassen. Verder ligt het aan je budget. Wat is je budget en geef meer info.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...