Ga naar inhoud

6.8 Ghz Atomchip CPU ?


Aanbevolen berichten

Och, ik had het niet per se over die processor alleen. maar er staan meer leuken dingen in: "Absence of the hard disk" "4GB or up to 500GB AtomChip® Quantum-Optical Non-Volatile RAM and storage / 100GB or up to 1TB Additional AtomChip® Quantum Storage [ATA-IDE]" Komt dus neer op een solid state disk. En die zijn bij deze omvang gewoonweg onbetaalbaar.
Link naar reactie
Waar heb je dat gelezen/gehoord? Voor zover ik weet is het vaak juist andersom, met verouderde electronica voor militaire toepassingen. Omdat de upgrade cyclus daarvan veel trager is dan die van consumentenelectronica, en de eisen aan betrouwbaarheid hoger. Bovendien zijn harde schijven slecht bestand tegen de 9G bochten die een F16 kan trekken.
Link naar reactie
een f16 bij opleveringen is vele malen moderner dan wat er voor consumenten nog te koop is,, dat de upgrade minder snel gebeurt is logisch, maar de technologie bij luchtmacht en dergelijken is hoger aanwezig dat het vaak niet gebruikt wordt is inderdaad waar,, maar bijvoorbeeld de jsf zal meer pc rekenkracht bezitten dan te koop is in consumenten wereld, of de airbus a35 is het volgens mij die bezit ook veel meer reken capiciteit,, de airbus kan je niet laten crashen doormiddel van verkeerd stuur gedrag je kan een aap achter het stuur zetten in de lucht en nog zal die niet crashen,,
Link naar reactie
Een heel verhaal is leuk, maar ik vroeg om een bronvermelding. ;) Overigens is "Viper" geen subtype van de F16, dat was een van de bijnamen die het toestel van de piloten kreeg voordat de naam "Fighting Falcon'' officieel werd. Genoemd naar de mascotte van de USAAF. Als de computeronderdelen in een vliegtuig zo hypermodern zijn, wie maakt ze dan? Intels fabricagetechnologie is de meest geavanceerde ter wereld en ze maken er in eerste instantie alleen consumenten CPU's mee. Itanium loopt zelfs vaak een generatie achter. De technologie die je beschrijft heet Fly-by-wire, maar daar zijn geen krachtige CPU's voor nodig. Een 286 is al meer dan voldoende! Ik heb enkele jaren geleden ook aankondigingen gelezen over hoeveel computerkracht de JSF wel zou hebben, maar helaas geen specificaties. Maar mijn eigen pc heeft nu ook al vele malen meer computerkracht dan een paar jaar geleden voor de consument beschikbaar was, dus dat is niet zo indrukwekkend. ;) Ik denk dat de computerkracht van de JSF bestaat uit een groot aantal zwakke processors, bijvoorbeeld MIPS of 1GHz PIII's. Zulke modellen zijn in elk geval beter bestand tegen straling dan de nieuwste modellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...