Ga naar inhoud

Stroomlekje?


Aanbevolen berichten

Ik heb weer eens een probleem. Na 3 maanden geleden mijn Mobo batt te vervangen is deze enkele weken terug weer leeg geconstateerd. Dus vervangen. Nu beginnen de problemen weer, ik moet elke dag de bios opnieuw instellen, gisteren haddie alleen zijn datum nog onthouden maar niet de instellingen van de schijven. Ik heb het vermoeden dat er ergens een stroomlekje zit. Weet iemand wat dit kan zijn?
Link naar reactie
ik heb een nieuwe batterij geplaatst en dat zonder beide zijden tegelijk aan te raken. Dus t lijkt me onwaarschijnlijk dat het mijn eigen schuld is. Binnenkort word deze pc geheel geformatteerd en gaat verder dienst doen als internet pc, maar zolang dit probleem er is, start hij niet fatsoenlijk uit zichzelf op. Dit wil ik wel verholpen hebben. Nieuw mobo is geen optie, daar is de pc te oud voor(7 jaar). En hij word binnenkort veel minder intensief gebruikt als nu. O ja de batterijhouder is nog met een klemmetje, geen klik en vast dus ;)
Link naar reactie
Boterzuur(van een vettige huid) of zout uit het zweet kan wel eens op lange termijn voor rare dingen zorgen maar ik meen dat je met schone droge handen een batterij kan plaatsen zonder vermeende ongemakken. Zelf zorg ik dus voor schone en droge handen en wis de batterij af met zacht papier of een schoon doekje zonder ooit problemen te hebben gehad. De dagelijkse praktijk is echter minder zorgvuldig als ik het doe en dat gaat veelal ook goed.
Link naar reactie
zolang er geen resten van zweet of zuur langs of bij de zijkant van de cel komen gaat het goed. ontladen van de cel door beide polen vast te maken zou heel knap zijn zelfs in bad lukt het niet. wel is het gewoon erg handig even een plastic handschoen aan te trekken voor de hand die de cel aanraakt dan haal je hem zo uit e verpakking (ik neem aan dat he hem wel gekocht heb ik een eigen verpakking die goed afgesloten is?) en plaatst hem dan in het schoongemaakte en vetvrij gemaakte voetje! de houder van een knoopcel kan door stof gemend met aales wat er zoals in een pc kan komen vervetten en dan gaan geleiden niet al te veel maar genoeg om de lage stroom van een dergelijke cel te doen verdwijnen als sneeuw voor de je weetwel.... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...