Ga naar inhoud

Invloed op processor op game prestaties gemeten.


Aanbevolen berichten

[quote:f07c442382="Comp-Freak"]Totdat je die top processors weer gaat overclocken :wink:[/quote:f07c442382]Dat zou je denken, maar toch niet ... ! [i:f07c442382]However, if you have a mainstream processor or better, overclocking will have no real effect on the frames per second you get in the latest 3D shooters.[/i:f07c442382]
Link naar reactie
Dit stukje vind ik opvallend: [quote:5f89fb7869]Het spel weet goed gebruik te maken van de tweede AMD-core en de 2,8GHz FX wordt er dus uitgetrokken door een 2,4GHz X2. Intels dual-core Pentium D daarentegen lijkt op geen enkele manier van dezelfde optimalisaties te profiteren. Ondanks de tweede core presteert de Pentium D hetzelfde als een gelijk geklokte single-core Pentium 4[/quote:5f89fb7869] Hoe kan het dat het ene model CPU wel voordeel heeft van een tweede core, maar de andere niet? AMD's implementatie is beter, maar zo groot is het verschil ook weer niet. Ik vraag me af wat het prestatieverschil is tussen een P4 met en zonder hyperthreading.
Link naar reactie
[quote:628b01970d="egslim"]Dit stukje vind ik opvallend: [quote:628b01970d]Het spel weet goed gebruik te maken van de tweede AMD-core en de 2,8GHz FX wordt er dus uitgetrokken door een 2,4GHz X2. Intels dual-core Pentium D daarentegen lijkt op geen enkele manier van dezelfde optimalisaties te profiteren. Ondanks de tweede core presteert de Pentium D hetzelfde als een gelijk geklokte single-core Pentium 4[/quote:628b01970d] Hoe kan het dat het ene model CPU wel voordeel heeft van een tweede core, maar de andere niet? AMD's implementatie is beter, maar zo groot is het verschil ook weer niet. Ik vraag me af wat het prestatieverschil is tussen een P4 met en zonder hyperthreading.[/quote:628b01970d] Tja intel gaat op alle fronten erg gaat achter lopen. Als iedereen zou weten wat de gemiddelde computer liefhebber weet dan kan bill gates wel inpakken.
Link naar reactie
[quote:bb8d04bdfb]Tja intel gaat op alle fronten erg gaat achter lopen.[/quote:bb8d04bdfb] Leg mij dan eens uit hoe dual core A64 wel flinke prestatiewinst ziet maar dual core P4 niet? Je zou zelfs eerder andersom verwachten, omdat P4 zwakker is en dus meer voordeel heeft van extra CPU kracht. AMD's dual core implementatie is wel beter dan die van Intel, maar zo groot is het verschil ook weer niet. Een mogelijke verklaring is dat SS2 veel communicatie tussen beide cores heeft, waar A64's crossbar van pas komt. Een andere verklaring is dat iets mis is met de benchmarks, of dat we de effecten van een bug zien.
Link naar reactie
Hmm mijn budget is zo hoog omdat ik spaar. En werk vanaf mijn 13de jaar. En ik doe al 2 jaar folder wijk. IK heb zo'n gemiddelde maand inkomen van 100 euro. maar ik 25 euro op. 7,50*4= 30a 40 euro voor folder wijkje. 12,50*4= 50 a 60 euro voor afwas hulp dus 80 a 100 euro per maand dus hou ik 55 a 75 euro per maand over. dit doe je *10=550 a 750 euro per jaar over.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...