Ga naar inhoud

harde schijf niet goed herkend


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een vreemd probleem: Afgelopen week heb ik een nieuwe harde schijf in mijn pc gezet. Een Hitachi deskstar 250GB (Ata) De schijf die erin zat (Samsung 80 Gb) heb ik als slave op de dezelfde controller gezet. De schijf die als master staat (250Gb) wordt ook als zodanig herkend. De slave echter maar voor 31 Gb. Als ik die 2 omwissel wordt de 80Gb weer herkend, maar de 250Gb weer als 31 Gb. Ik heb een MSI 6330 Lite moederbord en een Award Bios 6A6LMM4AC van 10-7-2002 versie v6.00PG, Chipset 8363-686B//Via VT 8363 (KT-133) AMD Athlon processor 1400 Mhz. Ligt het aan mijn moederbord? alvast bedankt Elianne
Link naar reactie
niet dat is het probleem denk ik bios is van na 2000 schijf wordt op master wel herkend als 250gb. dus jumper setting kan verkeerd zijn. let op\\ sommige schijven moeten als master geen jumper of 1 aan de kant van de ide kabel of in midden als let op "slave present is"" bij slave present zelfs 2 jumpers hebben dus op beide schijven staat waarschijnlijk bovenop de jumper setting. of ff bij de site kijken jumpers specs zoeken van merk.
Link naar reactie
Hallo, Hartstikke bedankt, ik heb de site van de samsung schijf bekeken en kwam erachter dat het inderdaad wel met de jumpers te maken kan hebben. Ik had de instellingen van jumpers op de schijf zelf bekeken en gewoon op slave ingesteld. Op hun site zag ik dat ik waarschijnlijk geen jumper nodig om hem als slave in te stellen. Het is me nu te laat om de boel open te schroeven, maar morgen haal ik de jumper weg en dan zou hij het moeten doen. Ik laat het dan nog wel even weten. gr. elianne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...