Ga naar inhoud

ASUS AI BOOSTER icm ASUS AI SERIES: grote fout!!!


Aanbevolen berichten

Ik heb zoals meerderen weten een ASUS P5GD1 moederboord gekocht, hierbij is de CPU geOCt, van 3.2 GHz naar 3.6 GHz. Dit is gedaan niet met behulp van AI BOOSTER, deze gaf namelijk bij het OCen deze fout: [b:2142c194ec] OV CLK ; is not an integer value. [/b:2142c194ec] Dit deed het programma alleen als het geactiveerd was, en dan ook gewoon oneindig aantal malen, dit was te beeindigen door ALT+CTRL+DEL te doen en gewoon heel OV CLK af te sluiten, met daarna zo snel mogelijk AI BOOSTER erachteraan, dan kon ik gewoon verder gaan waar ik mee bezig was, zodra ik het programma weer opstartte begon het gezeik weer. Ik heb vervolgends het programma aan de kant geschoven en gewoon in de bios de CPU CLK ingesteld, ik dacht dat het alleen met mijn PC zo was dat dit programma die fout meldde, het zou immers onmogelijk zijn dat ASUS foute software meeleverde. Nou had een vriend van mij laatst een ASUS A8N-E gekocht, hij kwam naar mij om te vragen: "zeg joh doet dat ASUS AI BOOSTER het bij jou ook wel, want mag ik dan jou versie eens proberen", waarop ik antwoordde "nee hij doet het bij mij niet" hij zei, "meldt tie bij jou ook de fout [b:2142c194ec] ; is an integer value[/b:2142c194ec]?" ik zeg "ja". Hieruit blijkt dus dat ik niet de enige ben met een AI SERIES moederboord waarbij dit programma niet werkte, dit zou dus moeten betekenen dat er naast mij een die vriend van me, nog meer mensen rondlopen met een AI SERIES moederboord waarvan AI BOOSTER niet werkt, wie heeft dit ook en weet hoe het komt, en hoe het is op te lossen? Sander (en ook die vriend van me want die wil het ook opgelost hebben) PS. De nieuwe AI BOOSTER van de ASUS Site werkt niet goed, deze doet namelijk precies het zelfde. PS2,ASUS-style om niet te antwoorden op mijn klachten, deze ongelofelijk slechte service had ik van ASUS totaal niet verwacht, bij deze een waarschuwing die erover denkt om een ASUS moederboord te kopen, ik heb ook, tijdens het klagen over de herriemakende koeling van mijn oude FX5750 videokaart ook nooit antwoord gehad van ASUS. Zelfs een antwoord VIA email heb ik nooit gekregen, ik moest ASUS bellen waarbij ik een NOTEBOOK-lijn aan de telefoon kreeg die ook erg moeilijk deed hierover, ze zeiden: "U moet de kaart opsturen naar dit en dat bij ASUS in Duitsland, uiteraard niet gedaan, ik ga mijn videokaart niet zomaar overal naartoe sturen"
Link naar reactie
gewoon in je bios aanpassen en doe een cpu burner programma om de stabiliteit te testen. de genoemde software ken ik persoonlijk niet. en zie het nut er ook niet van aangezien dit via de bios perfeckt werkt. verder over de service, de meeste grote mega bedrijven zijn slecht in service. al geldt dat uiteraad niet voor allen maar ze schuiven je al snel door naar een collega bedrijf. al ben ik toch wel goed geholpen door asus toen ik een nieuwe bioschip wilde voor een moederboord.
Link naar reactie
Het gaat om het idee, ik krijg software bij een moederboord van (destijds 150 euro) dan wil ik gewoon dat dit werkt, als dit niet werkt wil ik de beloofde service zoals op de doos vermeld staat [b:ed68787c3a] ASUS CARES 3 JEAR WORLDWIDE WARRANTY OVER ALL ASUS PRODUCTS[/b:ed68787c3a] ASUS CARES MY ASS!!!! Dit heb ik tot dusver nog niet gekregen, misschien ligt het ook aan de medewerker die je aan de telefoon krijgt. Maar het gaat omde software, dit is een handige tool mits het werkt, ik kan er temperaturen mee aflezen, voltages mee aflezen, snelheden mee aflezen, OCen vanuit windows, ETC, daarom wil ik dit programma werkend, en natuurlijk kan ik dit ook met Sandrasoft doen, maar ik wil dit programma gewoon werkend, hoe doe ik dit?
Link naar reactie
[quote:d3995f3960="-stof-"][quote:d3995f3960]ASUS CARES MY ASS!!!! [/quote:d3995f3960] Dat zei je toch niet aan de telefoon? :lol: anders is het logisch dat ze niet reageren... :wink: eigenlijk moet de bijgeleverde software wel behoorlijk werken. Vind ik ook[/quote:d3995f3960] nee niet gezegd:D [quote:d3995f3960="bosje"]Dit is software en die kunnen fouten hebben. Thats the real world. Asus support gaat via je dealer en dan de importeur.[/quote:d3995f3960] En dan nog moet het fatsoenlijk werken, anders moeten ze het er niet bij doen. Of hele software of geen software, geen halve software. Verder doet mijn dealer er niks aan en verwijst me doodleuk verder naar ASUSTeK COMPUTERS INC en geeft me dan vervolgens een telefoonnummer, de dealer is Microdirect, uiteraard heb ik me zelf voorgenomen hier niks meer te kopen.
Link naar reactie
Valt overklokken wel onder de garantie? Dat zou misschien interessante implicaties kunnen hebben voor in hoeverre ASUS verantwoordelijk is voor de werking van hun tooltje. Zoals anderen al hebben aangegeven is de kwaliteit van de meegeleverde software bundel een van de laatste punten waarop een moederbord beoordeeld moet worden. Ik begrijp je standpunt wel, maar volgens mij kun je het beste ff rustig aandoen met de koffie of andere caffeïne bevattende substanties... ;)
Link naar reactie
[quote:9a795d44b1="egslim"]Valt overklokken wel onder de garantie? Dat zou misschien interessante implicaties kunnen hebben voor in hoeverre ASUS verantwoordelijk is voor de werking van hun tooltje. Zoals anderen al hebben aangegeven is de kwaliteit van de meegeleverde software bundel een van de laatste punten waarop een moederbord beoordeeld moet worden. Ik begrijp je standpunt wel, maar volgens mij kun je het beste ff rustig aandoen met de koffie of andere caffeïne bevattende substanties... ;)[/quote:9a795d44b1] AI NOS, is een veiligheidsoverclocksysteem van ASUS, net zoiets als DOT van MSI, hierdoor vervalt de garantie toch ook niet, AI NOS echter draait continue, en is te activeren met de software, verder, ASUS klinkt wel stoer alleen dat zegt niet alles vandread:D verder ben ik wel tevreden over het moederboord, maar niet over de werking van de bijgeleverde software, deze is nmlk letterlijk en figuurlijk 0,0 en dan nog, asus levert software bij zijn/haar producten, of dat ik dit nou wel of niet gebruik, dit moet gewoon goed werken, en ik wil het graag gebruiken, daarom vraag ik hoe ik het gewoon goed kan gebruiken, niet wat ik wel of niet
Link naar reactie
Let op he, het gaat om overklokken. Dwz dingen meer dingen laten doen waarvoor ze zijn ontworpen. Dit werkt gewoon op elk mobo / cpu / mem combinatie anders. Daarbij komt dat je je niet gek moet laten maken door je dealer! JIJ hebt een contract (verkoops overeenkomst, etc) met de DEALER, en niet met MICRODIRECT en al zeker niet met ASUS. De dealer lost jou probleem op, hij is met jou in zee gegaan door dat product te verkopen en hoort hier ook de garantie met asus / zijn leveranciers af te werken. (is hij zelfs verplicht volgens de nederlandse wetgeving) Zoals ik al zei, jij hebt een verkoops contract (de bon dus eigenlijk :wink: ) met jou winkel / dealer, en hij moet maar zorgen dat jij een vervangend product krijgt. Ik zou me iig niet af laten schepen door die dealer.
Link naar reactie
Als ik het me goed herinner geeft MSI wel een waarschuwing dat hun instellingen (private, sergeant, etc) de hardware kunnen bechadigen. Het blijft overklokken. Klaarblijkelijk is het programma gewoon buggy. Jammer voor jou en een beetje slordig van ASUS, maar wij kunnen er verder niets aan doen. En nu zeg je dat ASUS "niks" is? Ik ben geen ASUS-fan, maar dat is wel ontzettend kort door de bocht.
Link naar reactie
[quote:32e8acf1bc="De Geest Van Oirlo"]Let op he, het gaat om overklokken. Dwz dingen meer dingen laten doen waarvoor ze zijn ontworpen. Dit werkt gewoon op elk mobo / cpu / mem combinatie anders. Daarbij komt dat je je niet gek moet laten maken door je dealer! JIJ hebt een contract (verkoops overeenkomst, etc) met de DEALER, en niet met MICRODIRECT en al zeker niet met ASUS. De dealer lost jou probleem op, hij is met jou in zee gegaan door dat product te verkopen en hoort hier ook de garantie met asus / zijn leveranciers af te werken. (is hij zelfs verplicht volgens de nederlandse wetgeving) Zoals ik al zei, jij hebt een verkoops contract (de bon dus eigenlijk :wink: ) met jou winkel / dealer, en hij moet maar zorgen dat jij een vervangend product krijgt. Ik zou me iig niet af laten schepen door die dealer.[/quote:32e8acf1bc] dealer=winkel?, want de winkel is nmlk Jin Computers, een zaak waar ik uiterst tevreden over ben, jammer dat ik hun hierover heb gebeld en zij mij zeiden dat ik hierover asus moet bellen, zij zouden mij tot hun spijt in geen support kunnen geven voor bijgeleverde software, alleen voor hardware (ivm de werking van de software). Microdirect was de zaak waarik mijn ASUS videokaart kocht. Hierover kreeg ik nadat de fan geluid begon te maken geen goede supportvan ASUS (geen nieuw eventueel fannetje ofzo). verder: Het enige dat ik wil is dat deze software gaat werken zoals dat het zou moeten doen. Daarom vroeg ik hier op dit forum: zijn er mensen met die (de zelfde) ervaringen hebben met dit programma, en zo ja, hoe kan ik het zo zetten dat het niet gebeurt. Voor de rest is het nmlk een goed programma, als het werkt.
Link naar reactie
[quote:5b7c077368="Sander1337"][quote:5b7c077368="egslim"]Valt overklokken wel onder de garantie? Dat zou misschien interessante implicaties kunnen hebben voor in hoeverre ASUS verantwoordelijk is voor de werking van hun tooltje. [/quote:5b7c077368]AI NOS, is een veiligheidsoverclocksysteem van ASUS, net zoiets als DOT van MSI, hierdoor vervalt de garantie toch ook niet, AI NOS echter draait continue, en is te activeren met de software, verder, ASUS klinkt wel stoer alleen dat zegt niet alles vandread:D en dan nog, asus levert software bij zijn/haar producten, of dat ik dit nou wel of niet gebruik, dit moet gewoon goed werken, en ik wil het graag gebruiken, daarom vraag ik hoe ik het gewoon goed kan gebruiken, niet wat ik wel of niet[/quote:5b7c077368] Egslim bedoelt geloof ik dat overclocken niet onder de garantie valt.... dus ze garanderen geen oc mogelijkheden. Voor de rest staat er bij het proggie en in je manual waarschijnlijk iets van een disclaimer/uitroepteken dat je moet oppassen het instabiliteit kan veroorzaken etc etc. Dat stoer was eigenlijk sarcastisch bedoelt maarja :lol:
Link naar reactie
[quote:054d751cc6="Vandread"] Egslim bedoelt geloof ik dat overclocken niet onder de garantie valt.... dus ze garanderen geen oc mogelijkheden. Voor de rest staat er bij het proggie en in je manual waarschijnlijk iets van een disclaimer/uitroepteken dat je moet oppassen het instabiliteit kan veroorzaken etc etc.[/quote:054d751cc6] Uiteraard is dit zo, maar nog steeds geen excuus waarom mijn bijgeleverde software, waar ik praktisch voor betaald heb, niet werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...