Ga naar inhoud

moederbordprobleem?


Aanbevolen berichten

Hallo, een maand geleden heb ik hier ook een bericht nagelaten omdat mijn voeding toen ontploft was. Nu enkele herexamens verder heb ik eindelijk de tijd om mijn computer terug in orde te brengen. ZO heb ik gisteren een slipstream van service pack 2 gemaakt, alles geinstalleerd, nieuwe moederborddrivers gedownload, nieuwe biosflash gedownload, enz... Alles ging goed tot ik mijn externe harde schijf aansloot. Vanonder verscheen een bericht dat hij sneller zou gaan indien hij aangesloten was op een usb2.0 poort. Ik dacht van dit kan niet, aangezien ze hierop aangesloten was, ik keek wat rond op google en ik zag dat service pack 2.0 de drivers bevatte om usb2 te laten werken. Dus service pack 2.0 opnieuw geinstalleerd, en nog altijd geen resultaat. Gisteren heb ik dan windows terug herinstalleerd, maar deze keer de originele installatie. Hier stelde zich een nieuw probleem: mijn toetsenbord(usb) werkte niet! Er brandde geen lampje of iets... Dus gekeken voor een ps2 bord, hiermee verder geinstalleerd, verder al mijn drivers geinstalleerd enz... ik keek bij apparaatbeheer en ik zag dat usb2 weer niet vermeld stond. Ondertussen had ik toen ook mijn usb-toetsenbord aangesloten, computer om een of andere reden heropgestart en toen kreeg ik een foutmelding dat er geen toetsenbord aangesloten was... Heeft iemand er eigelijk een idee waar het probleem ligt? Moederbord? Bios? drivers?... Bedankt merk moederbord: msi k8n neo 2.0 platinum biosversie 1.A windows xp athlon 64 3500+
Link naar reactie
Ik kan het fout hebben maar volgens kon je zoiets in het BIOS aan en uit zetten. Het kan ook zo zijn dat je je BIOs fout geflashed hebt. Als het allemaal werkte had je ook nooit je bios moeten flashen [quote:a88a7b1bde]If it ain't broken, don't fix it[/quote:a88a7b1bde] Ik hoop voor je dat het een kwestie van instellen is want als ie fout geflasht sis kan dat niet fixen.
Link naar reactie
ja kga nie zitten prutsen in mijn bios om te kijken of het een of het andere aanstaat. Het liefst vanal wil ik mijn oude situatie terug, dus bios 1.8 geinstalleerd. Of nog een oudere. Nu is het ook raar: volgens de handleiding zou ik in mijn bios kunnen klikken op load fail-safe setup defaults. Nu zie ik dat deze er nergens tussenstaat, terwijl dit vroeger wel zo was. Hoe zou dit komen? En kan mij iemand de beste manier vertellen om een bios te flashen?
Link naar reactie
[quote:9fd1639a5f="pol12"]ja kga nie zitten prutsen in mijn bios om te kijken of het een of het andere aanstaat. Het liefst vanal wil ik mijn oude situatie terug, dus bios 1.8 geinstalleerd. Of nog een oudere. Nu is het ook raar: volgens de handleiding zou ik in mijn bios kunnen klikken op load fail-safe setup defaults. Nu zie ik dat deze er nergens tussenstaat, terwijl dit vroeger wel zo was. Hoe zou dit komen? En kan mij iemand de beste manier vertellen om een bios te flashen?[/quote:9fd1639a5f] bij asus moederboorden zit er software bij om de bios te flashen, bij MSI lijkt het me gewoon de bios ROM op een diskette en opstarten in dos, gewoon de flashcommands invoeren het het moet lukken
Link naar reactie
ja keb juist bios 1.8 gedownload, ik heb em geinstalleerd volgens de handleiding die erbij zat. Mijn bios gaf aan dat de installatie succesvol verlopen is en dat ik op F1 moest duwen om te rebooten. Wat blijkt er nu?? Mijn computer doet niets meer! Ik hoor enkel getikt, mijn lampjes van mij 2 dvd spelers flikkeren en ik hoor de koeling draaien. Voor de rest niets? Is alles naar de zak of wat?? Da kan toch niet ...
Link naar reactie
[quote:ad79091152="pol12"]ja keb juist bios 1.8 gedownload, ik heb em geinstalleerd volgens de handleiding die erbij zat. Mijn bios gaf aan dat de installatie succesvol verlopen is en dat ik op F1 moest duwen om te rebooten. Wat blijkt er nu?? Mijn computer doet niets meer! Ik hoor enkel getikt, mijn lampjes van mij 2 dvd spelers flikkeren en ik hoor de koeling draaien. Voor de rest niets? Is alles naar de zak of wat?? Da kan toch niet ...[/quote:ad79091152]Me dunkt mischien effe bios reset.
Link naar reactie
[quote:78f0193e8e="pol12"]Ja ik heb dit ook al gedacht... Maar heeft iemand een idee hoe ik dit moet doen? Softwarematig zal het enigzinds niets uithalen aangezien ik toch niet meer binnenraak...[/quote:78f0193e8e]tot nu toe kon ik op elk MB een switch vinden die ik enkele seconden moest omzetten , daarna waren de standaardwaarden van de bios terug . Kijk dus even in de handleiding van je MB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...