Ga naar inhoud

nieuwe computer van men broer


Aanbevolen berichten

mijn broer heeft een nieuwe comp gekocht maar (losse onderdelen) die moest ik in elkaar zetten maar ik heb een vraag : nou starten we de pc op en dan doen we er een win 98 schijfie in en dan doet et niet en we dachten maar dat de diskette station kaduk was maar en toen dede we er eentje in van een andere comp en ik wist zeker dat die ut deet dus ik deed hem er in en deed ut ook niet!, en in eens kwam ik op het idee om mijn maxtor hd er in te doen waar windows xp op staat en ik start de pc op en toen starte die maar op de windows logo en toen ging ie weer op nieuw opstarten en steeds herhaalde dat zig (maxtor HD). weet iemand een oplossing ????? (volgens mij heeft het met de hd te maken) De moederbord is een gigab. k8 triton , chipset nforce 4
Link naar reactie
[quote:1fca82118e="bram26"]ja maar dat werkt ook niet ik heb want ik heb een gebrande en die start niet van zelf op[/quote:1fca82118e]Als je geen legale versie van XP hebt die je wilt gebruiken is het niet meer toegestaan hier. En daarbij, van een floppy starten en daarna de setup van XP starten gaat niet lukken. Je zult van de CD moeten starten.
Link naar reactie
[quote:13388a108f="pcguy"]Net of dat aan illegale xp licht dat hij niet van cd start. Dan is of je cd ruk, of je bios, of je doet iets verkeerd. Het is namelijk grote lulkoek dat je met een goed gebrande cd niet kan booten... zal wss die boot volgorde zijn ja, of je vergeet optijd op enter te rammen.[/quote:13388a108f]Of het is een gedownloade versie die niet helemaal lekker is. Geen lulkoek dus...
Link naar reactie
[quote:85f9c5bdc4="JBS"][quote:85f9c5bdc4="pcguy"]Net of dat aan illegale xp licht dat hij niet van cd start. Dan is of je cd ruk, of je bios, of je doet iets verkeerd. Het is namelijk grote lulkoek dat je met een goed gebrande cd niet kan booten... zal wss die boot volgorde zijn ja, of je vergeet optijd op enter te rammen.[/quote:85f9c5bdc4]Of het is een gedownloade versie die niet helemaal lekker is. Geen lulkoek dus...[/quote:85f9c5bdc4] Dan is je cd dus slecht... Als het gewoon een kopie (eventueel via andere kopieen) is, dan zou er geen probleem mogen optreden. Dus, het is lulkoek dat hij het niet doet doordat hij illegaal is. Het zou wel kunnen dat de cd slecht is en dat is een risico van illegale cd's.
Link naar reactie
Voor een proefinstallatie zou ik gewoon een bestaande versie gebruiken. Activeren kan dan niet, maar installeren moet geen probleem zijn. Mocht de versie goed werken, dan kan je uiteindelijk of opnieuw installeren, of alsnog een nieuwe versie aanschaffen en de product key overzetten. Stel dat Windows XP niet werkt, dan zou ik de oorzaak daarvan eerst uitzoeken. Windows kopen kan altijd nog. Windows 98 zou ook gewoon moeten installeren, is bij mij een basistest wanneer ik problemen verwacht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...