Ga naar inhoud

Twee problemen, graag hulp...


Aanbevolen berichten

Hi, ik ben min of meer bezig weer eens twee systemen te bouwen. Het simpele probleem is het volgende: Asus s939 moederbord waar een 3000+ venice op komt. Het probleem: Ik heb een AC Lilencer 64 ultra TC ipv de boxed koeler, en aangezien ik de proc nog niet kan ik nog niet alles inbouwen. Ik ben al wel begonnen met het mobo en net alles aangesloten, en dacht he, ik bekijk de koeler even. Nu zie ik dus dat er een extra blok bij zit voor onder de proc. op de doos staat dat je deze moet plaatsen wanneer je moederbord fabrikant dit niet al heeft gedaan. Er zit wel gewoon een standaard blok op, die exact het zelfde lijkt. Moet ik nu alles weer uitbouwen en de ander eronder zetten of kan dit gewoon? Probleem 2: MSI bordje met een s754 sempron. Dit is een simpel upgrade setje voor mijn zusje geworden. Het systeem start, alles beweegt en draaid alleen springt het scherm niet aan, dit kan door twee dingen komen, voeding en videokaart, ik heb twee videokaarten gebrobeert en dat lost het niet op. Let wel, ik heb op de bestaande voeding in de bestaande kast geen p4 stekkertje zitten. Zou dit het probleem kunnen geven? Dus dat de sempron te weinig prik krijgt, en zo ja, kan deze ook los aangeschaft worden? ik denk namelijk dat de voeding het wel moet kunnen trekken.
Link naar reactie
[quote:407d0ec11f="Dracoplasm"]Hi, ik ben min of meer bezig weer eens twee systemen te bouwen. Het simpele probleem is het volgende: Asus s939 moederbord waar een 3000+ venice op komt. Het probleem: Ik heb een AC Lilencer 64 ultra TC ipv de boxed koeler, en aangezien ik de proc nog niet kan ik nog niet alles inbouwen. Ik ben al wel begonnen met het mobo en net alles aangesloten, en dacht he, ik bekijk de koeler even. Nu zie ik dus dat er een extra blok bij zit voor onder de proc. op de doos staat dat je deze moet plaatsen wanneer je moederbord fabrikant dit niet al heeft gedaan. Er zit wel gewoon een standaard blok op, die exact het zelfde lijkt. Moet ik nu alles weer uitbouwen en de ander eronder zetten of kan dit gewoon?[/quote:407d0ec11f] Je bedoelt dat er onder je mobo al een plaat zit?
Link naar reactie
[quote:9de86feef7="Dracoplasm"]Ben stad en land afgelopen en kan nergens zo'n stekkertje vinden...[/quote:9de86feef7]Op de computerbeurs is zoiets te koop. Ik heb ze de laatste keer wel zien liggen. Anders heb ik denk ik nog wel een steker liggen voor op het moederbord van sloopvoedingen. De andere kant moet je dan nog wel oplossen. Ik heb de Artic koeler gewoon op het moederbord gemonteerd zonder aanpassing van de voet. De koeler paste er precies in.
Link naar reactie
Computerbeurs is niet vandaag, dus heb de voeding van mijn moeder (die nu 2 weken weg is) geleend voor mijn zusje, in de tussentijd moet zij maar bedenken wat ze wil, dus een nieuwe kast of niet. Waarschijnlijk ook een andere hdd, en een andere cdrom, het oude spul vertraagt bijna alles geloof ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...