Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een pc gekregen ben er erg blij mee maar moest onder een bepaald budget blijven maar wil er zelf nog wel wat geld in steken om er een goede game pc van te maken en wat is daar voor nodig. alvast bedankt Processor: AMD Athlon 64 3000+ Socket-754 + Cooler Moederbord: MSI K8MM-ILSRB DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA Geheugen: 1x Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos Harddisk: WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache Videokaart: XFX GeForce FX5700LE 256MB TV DVI AGP8x Geluidskaart: Creative 7.1 SB LIVE 24 OEM Speaker: Logitech 2.1 speaker Z-2300 groetjes joddi
Link naar reactie
Als ik jouw was zal ik de video kaart vervangen. Ik kan niet adviseren wat voor een, maar kijk maar is op het forum rond. Verder zal ik ook is naar de voeding kijken. Wat voor een is dit ? Merk/watt. Wat is je budget ongeveer? //zeik modus: Of je onderschrift klopt niet, of dit klopt niet: Speaker: Logitech 2.1 speaker Z-2300 AMD Athlon64 3000+, 512mb DDR Twinmos, XFX Geforce FX 5700LE, Logitech z-2200[/b]
Link naar reactie
hallow, haha idd me onderschrift klopte niet, ik zat idd eerst te denken aan een videokaart, ja het geld heb ik nu niet meteen maar het is de bedoeling dat ik me pc steeds een beetje blijf upgraden dat ie niet al te snel verouderd daarom wil ik graag weten wat voor dingen er na een tijdje verouderd raken. k denk dat het better is om ff te wachten en daan maar in een keer een goede te kopen dan nu voor minder gaan kijken of heb k dat verkeerd maar alvast bedankt. joddi.
Link naar reactie
[quote:6f0fac4ac7="Joddi"]haha idd me onderschrift klopte niet, ik zat idd eerst te denken aan een videokaart, ja het geld heb ik nu niet meteen maar het is de bedoeling dat ik me pc steeds een beetje blijf upgraden dat ie niet al te snel verouderd daarom wil ik graag weten wat voor dingen er na een tijdje verouderd raken. k denk dat het better is om ff te wachten en daan maar in een keer een goede te kopen dan nu voor minder gaan kijken of heb k dat verkeerd maar alvast bedankt.[/quote:6f0fac4ac7]Een 6600GT heb je nu voor 159 euro en daarmee kan je systeem weer een heel eind mee vooruit. Een Athlon64 is absoluut nog lang niet verouderd. Evt. kun je er nog 512MB extra bijsteken, da's het geld ook niet. http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/j9gr31.html http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/i9idu2.html Voor 200 in totaal dus weer up to date voor zware games. :wink:
Link naar reactie
[quote:de42d7bde4="taco78"]wat wil je met je pc gaan doen, en wat wil je met je pc gaan doen? een geforce 6800gt om een brief te typen is overkill natuurlijk[/quote:de42d7bde4] Hij zegt letterlijk dat hij er een 'game pc' van wil maken... 512 bijprikken en idd een andere grafische kaart steken en je bent al heel goed op weg :D
Link naar reactie
Hij kan beter een betere videokaart (bijv 6800LE, die waren toch beter dan 6600GT, correct me if i'm wrong) dan extra geheugen. Ik heb pas ook 512MB bijgeprikt omdat ik dacht dat het veel verschil zou maken... Nou mooi niet dus.. De prestatie winst die ik kreeg werd meteen weer naar 0 gereduceerdt omdat ik door die 2 reepjes niet meer op de strakere timings (CAS 2 ipv 2.5) en @210 mhz kon draaien. Veel games hadden meer baat bij die strakkere timings dan bij die extra MB's. Alleen Sims 2 met AA op 8x en AF op 16x wil hij nog wel eens 700MB geheugen gebruiken maar bij shooters en andere games is videokaart belangrijker :wink:
Link naar reactie
[quote:504efa70a1="Safihre"]Hij kan beter een betere videokaart (bijv 6800LE, die waren toch beter dan 6600GT, correct me if i'm wrong) dan extra geheugen.[/quote:504efa70a1]Die 6800LE is alleen beter als je succesvol de 8 inactieve pipelines openkrijgt. Met 12 pipelines open is de 6600GT nog steeds sneller. [quote:504efa70a1="Safihre"]De prestatie winst die ik kreeg werd meteen weer naar 0 gereduceerdt omdat ik door die 2 reepjes niet meer op de strakere timings (CAS 2 ipv 2.5) en @210 mhz kon draaien. Veel games hadden meer baat bij die strakkere timings dan bij die extra MB's. Alleen Sims 2 met AA op 8x en AF op 16x wil hij nog wel eens 700MB geheugen gebruiken maar bij shooters en andere games is videokaart belangrijker :wink:[/quote:504efa70a1]Als je overklokt op S754 met een CPU met een wat oudere stepping, dan kun je maar beter 1 module erin hebben zitten. Ik denk niet dat TS met z'n VIA chipsetje zwaar gaat OC-en. :wink:
Link naar reactie
[quote:a8a72202bb="Safihre"]Nee maar ik heb het er vooral over dat de prestatie winst van een duurdere videokaart en geen extra geheuge mss groter is dan goedkopere videokaart en meer geheugen erbij :wink:[/quote:a8a72202bb]Ja dat sowieso ... maar 40 euro extra voor 512MB is het geld niet. :wink:
Link naar reactie
[quote:ef470d8694="Obi-wan-kenobi"][quote:ef470d8694="Safihre"]Nee maar ik heb het er vooral over dat de prestatie winst van een duurdere videokaart en geen extra geheuge mss groter is dan goedkopere videokaart en meer geheugen erbij :wink:[/quote:ef470d8694]Ja dat sowieso ... maar 40 euro extra voor 512MB is het geld niet. :wink:[/quote:ef470d8694]Ja dat dacht ik dus ook, ik heb exact dat geheugen afgelope zaterdag bij wat ik al had gekocht :roll: :lol:
Link naar reactie
CPU = Central Prosesing Unit, oftwel je prosesor :wink: De chipset bepaalt onder andere hoever een CPU kan gaan, de chispet bepaalt namelijk hoeveel bandbreete er naar de CPU gaat en hoeveel stroom. Ik heb niet extreem veel verstand ervan maar andere hier kunn je het wel beter uitlegge :wink:
Link naar reactie
[quote:42f336cebf="Joddi"]en wat heeft het moederboard voor invloed op overkloken [/quote:42f336cebf]Nou heel veel, want alle opties voor het overklokken staan in het BIOS menu van het moederbord. Zaken als de snelheid van de CPU (processor dus :P), het geheugen, de voltages van de CPU, het geheugen en de chipset van het moederbord, de temperaturen van de chipset en de CPU en de chipset die je hiermee in de gaten houdt, etc. Aangezien jouw moederbord niet gebouwd is voor het 'tweaken' van al die instellingen (er zit bijv. niet de nodige AGP/PCI lock op voor stabiliteit bij het overklokken), raad ik het overklokken met dit moederbord dus af.
Link naar reactie
[quote:d75a5bce92="Safihre"]CPU = Central Prosesing Unit, oftwel je prosesor :wink: De chipset bepaalt onder andere hoever een CPU kan gaan, de chispet bepaalt namelijk hoeveel bandbreete er naar de CPU gaat en hoeveel stroom. Ik heb niet extreem veel verstand ervan maar andere hier kunn je het wel beter uitlegge :wink:[/quote:d75a5bce92] mooi nederlands ^_^
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...