Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:da640e141c="JBS"][quote:da640e141c="jrbr13"]je krijgt de standaard waarden terug als ie op pci slot staat en hij heeft agp of omgekeerd[/quote:da640e141c]:roll: Dat volg ik even niet. Ik zou zeggen dat 't geen kwaad kan...[/quote:da640e141c] klopt : BBBB, gaarne uitgebreide informatie meegeven anders wordt het zo ontzettend gokken wat het kan zijn
Link naar reactie
[quote="jrbr13"]in de bios kan je instellen first init display : agp of pci heb ik nl keer gehad: bios reset en dan zoekt ie auto naar welk slot de vga zit.[/quote] nog een week dan is het Koninginnedag koop dan voor een paar centen een bril . Ik heb een pentium 3 moederbord met videokaart aan boord :lol:
Link naar reactie
Als ik een moederbord test dat niet wil opstarten en contact opneem met de technische dienst is de eerste vraag altijd of ik al een clear CMOS heb geprobeerd. Tenzij ik dat vooraf al zeg, natuurlijk. ;) Ga er maar vanuit dat een clear CMOS/BIOS reset geen kwaad kan. Let wel: Dit is iets heel anders dan een BIOS flash.
Link naar reactie
[quote:2b73a4e2da]Ja maar ik kan helemaal niets zien en hoe doe je dat dan een bios reset[/quote:2b73a4e2da] zoals hier boven reeds ergens vermeld, in de buurt van je batterij op je moederbord zal je ergens een jumper zien staan, of tenminste twee pinnentjes waar je een jumper kan overzetten, hiermee kun je je bios resetten door ofwel de jumper enkele sec te verplaatsen of die twee pinnetjes even met elkaar te verbinden door middel van een jumper. nu, het feit dat je cpu werkt is geen garantie dat je mobo werkt volgens mij, uw mobo kan bv je cpu goed aansturen maar kan bv een probleem hebben ergens anders. zoals voorheen in topic gevraagd, hoor je biepjes als je je systeem opstart?? hoeveel, hoelang, ....
Link naar reactie
ff een redenering hoor: kan het niet zijn dat de onboard-chip voor video gewoonweg kapot is??? Oplossing: hij probeert er een agp videokaart in te zetten. werkt ook niet omdat de bios zo is ingesteld dat ie bij een boot direct de onboard-variant pakt, die dus geen beeld geeft. bedoelden njullie dat nu??, ik bedoel, ben ik nu dubbel bezig?? of ben ik op de goede weg?? mvg martijn
Link naar reactie
[quote:c20e96a191]kan het niet zijn dat de onboard-chip voor video gewoonweg kapot is??? Oplossing: hij probeert er een agp videokaart in te zetten. werkt ook niet omdat de bios zo is ingesteld dat ie bij een boot direct de onboard-variant pakt, die dus geen beeld geeft[/quote:c20e96a191] idd, misschien een mogelijkheid, vandaar de vraag of er biepjes zijn in het opstarten van de pc
Link naar reactie
Dat is hetzelfde als het resetten van je bios maar in de handleiding van je moederbord zul je het tegen komen als CMOS clear. Zoals eerder vermeld en ook door Rombaft: [quote:21f980a823]in de buurt van je batterij op je moederbord zal je ergens een jumper zien staan, of tenminste twee pinnentjes waar je een jumper kan overzetten, hiermee kun je je bios resetten door ofwel de jumper enkele sec te verplaatsen of die twee pinnetjes even met elkaar te verbinden door middel van een jumper. [/quote:21f980a823] Dit doe je met je kast open en de [u:21f980a823]stroomkabel uit je pc[/u:21f980a823]. Dan moet je dus het plastic hoesje (de jumper) dat om de twee pinnetjes zit wat aangeeft dat de data bewaart moet blijven afschuiven en plaatsen om de twee pinnetjes die de CMOS 'clearen'. Even een paar seconden laten zitten en dan weer terug om de eerste twee pinnetjes doen. Het beste kun je de handleiding van je moederbord even raadplegen hiervoor, desnoods downloaden als je die niet meer hebt. Dat maakt het een stuk duidelijker dan hoe ik het nu uitleg. :) succes ermee
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...