anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Delen Geplaatst: 24 april 2005 Hallo, Op dit onderwerp heb ik al wel gezocht op het forum maar niet echt antwoord gekregen...vandaar dit topic. Tot zojuist zat er in mijn systeem een kaart van 128MB pc100 geheugen. Nu heb ik een bankje van 512MB erbij gedaan (pc133). Het gekke is dat ik, als ik met mijn rechtermuisknop op mijn computer ga staan en dan op eigenschappen klik, dat er dan staat dat er maar 128MB geheugen is (zoals het was dus). Maar als ik met het programma CPU-Z check..dan ziet 'ie op zich wel een geheugen kaart van 512 MB in DIMM#2 zitten alleen wordt dit geheugen er niet bij gerekend. Rara hoe kan dit? Hier zij de specs van mijn MOBO: [url]http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=24[/url] Alvast bedankt! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 Merken geheugen? Latency's? Type nummers? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 hoi, bedankt voor je reaktie..deze info heb ik via CPU-Z tool: dimm #1 (oude geheugen) Mitsubishi SDRAM pc100 128MB cas 3 dimm #2 (nieuw geheugen) infineon SDRAM pc133 512MB cas 3 type nummers van de geheugens heb ik niet..is dat erg belangrijk? [i:22f45f6084]edit: Overigens heb ik het nieuwe geheugen gekocht als zijnde een 'a-merk' maar het blijkt dus een infineon te zijn.[/i:22f45f6084] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 Ik heb mijn oude geheugen eruit gehaald en in DIMM#1 mijn nieuwe geheugen erin gedaan..dit gaat probleemloos..alleen bij het opstarten af en toe rare piepjes. Maar verder werkt het gewoon. Straks doe ik mijn oude geheugen er weer bij. Even kijken of het dan nog werkt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2005 Rare piepjes kan een kapot bankje betekenen. Draai eens een aantal uur [url=www.memtest.org]memtest[/url]. Lees wel de instructies op die site even door. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2005 Trouwens Infineon mag je min of meer bij de A-merken rekenen, het is zeerzeker geen merkloos of el-cheapo rommel. Heb je het bankje er ook goed en stevig inzitten ? En anders Memtest draaien! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2005 hoi! nu ik de geheugens heb verwisseld als het ware worden beide bankjes herkend. Nog wel steeds rare piepjes..ik ga meteen een memtest doen (memtest86 ofzo toch?) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2005 [quote:9c242d473e="Kat"]hoi! nu ik de geheugens heb verwisseld als het ware worden beide bankjes herkend. Nog wel steeds rare piepjes..ik ga meteen een memtest doen (memtest86 ofzo toch?)[/quote:9c242d473e] Het heet inderdaad memtest86 of memtest86+ volg de link die ik gaf maar. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2005 Bedankt! Ik heb getest met de laatste versie (3.2) en heb de standaard test 2 uur gedaan zonder errors. Overigens geen piepjes meer bij het opstarten. Misschien waren het wel eenmalige piepjes om te laten weten dat er iets aan het geheugen is veranderd? Hoe dan ook bij nader inzien werkt alles gewoon zoals het hoort. :D Lekker snel hoor 640MB in vergelijking met de 128MB waar ik het al die tijd mee deed! Super! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.