Ga naar inhoud

Nieuw geheugen niet herkend?

Aanbevolen berichten

Hallo, Op dit onderwerp heb ik al wel gezocht op het forum maar niet echt antwoord gekregen...vandaar dit topic. Tot zojuist zat er in mijn systeem een kaart van 128MB pc100 geheugen. Nu heb ik een bankje van 512MB erbij gedaan (pc133). Het gekke is dat ik, als ik met mijn rechtermuisknop op mijn computer ga staan en dan op eigenschappen klik, dat er dan staat dat er maar 128MB geheugen is (zoals het was dus). Maar als ik met het programma CPU-Z check..dan ziet 'ie op zich wel een geheugen kaart van 512 MB in DIMM#2 zitten alleen wordt dit geheugen er niet bij gerekend. Rara hoe kan dit? Hier zij de specs van mijn MOBO: [url]http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=24[/url] Alvast bedankt!
Link naar reactie
hoi, bedankt voor je reaktie..deze info heb ik via CPU-Z tool: dimm #1 (oude geheugen) Mitsubishi SDRAM pc100 128MB cas 3 dimm #2 (nieuw geheugen) infineon SDRAM pc133 512MB cas 3 type nummers van de geheugens heb ik niet..is dat erg belangrijk? [i:22f45f6084]edit: Overigens heb ik het nieuwe geheugen gekocht als zijnde een 'a-merk' maar het blijkt dus een infineon te zijn.[/i:22f45f6084]
Link naar reactie
Bedankt! Ik heb getest met de laatste versie (3.2) en heb de standaard test 2 uur gedaan zonder errors. Overigens geen piepjes meer bij het opstarten. Misschien waren het wel eenmalige piepjes om te laten weten dat er iets aan het geheugen is veranderd? Hoe dan ook bij nader inzien werkt alles gewoon zoals het hoort. :D Lekker snel hoor 640MB in vergelijking met de 128MB waar ik het al die tijd mee deed! Super!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...