anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Delen Geplaatst: 21 april 2005 Hey iedereen, Ik heb al eerder een topic hier van gemaakt maar van de SATA versie waar ik ook geen volle 200GB kon krijgen. Die heb ik inmiddels voor 80euro verkocht dus 20euro verlies :(. En nou merk ik dat de PATA versie ook op 127GB blijft staan. Het gaat om deze schijf: Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, ATA133, 8MB) Nou de Bios ziet de schijf wel. Ik heb hem ook geformatteerd in windows dus ik kon hem wel gebruiken alleen hij had maar 121GB ipv de 200GB. Ten tweede ik wil er ook Windows opzetten maar dus met de volle 200GB. Verder heb ik een programmatje van Maxtor site gedownload en geinstalleerd dat heeft dus niet geholpen. En verder weet ik het niet dus graag alle hulp die mogelijk is. BVD, Marco Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=138967 Welk moederbord is het? Is WinXP SP1 of SP2 geinstalleerd? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 Het gaat om dit moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II RAID) SP2 is momenteel geinstalleerd op mn pc. Ik heb ook nog een driver geprobeerd van t Gigabyte site maar die deed niks evenals die Maxtor driver voor grote harde schijven. EDIT: De bios ziet mijn harde schijf met de goeie capaciteit namelijk: 203GB Verder kan ik dus mijn schijf wel zien bij Deze computer maar alleen met 127GB. En als ik Windows op die schijf wil zetten krijg ik dit te zien: schijf van 131070 MB, 0 met ID 1 op bus 0 <atapi> MBR. Ik heb wel een gekopieerde Win XP cd maar ik denk niet dat het daar aan ligt omdat bij Deze Computer de schijf maar 127GB is. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 Heb je dus Maxtor's MaxBlast gebruikt? Ik heb hetzelfde gehad met SATA schijven van 120gb en 160gb (gaven allebei rond de 50gb aan), dus tijdens het formatteren zei hij dat hij 50gb aan het formatteren was maar nadat het formatteren voltooid was zei hij dat er opeens 117gb vrij was. Misschien is dit ook jou probleem? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 Waar heb je hem geformatteerd? in Windows of via de Win XP CD? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 moet je gewoon via schijfbeheer de rest toekennen. had ik eerst ook met mijn schijf wd 2000jd. 200GB sata. hiervoor had ik een diamondmax 10 200GB sata, en die had maar 127/200GB! de overige schijfruimte heb ik toen met schijfbeheer toegekent en die werkt etoen wel meteen naar behoren, en nu met deze schijf het zelfde verhaaltje! :D EDIT: deze computer( rechtermuisknop)=> beheren=>schijfbeheer=> linker muisknop op inactieve partitie=> formateren => ( eventueel opnieuw opstarten van windows) ( krijg je dit te zien ongeveer:) [img:0310f03d6c]http://home.zonnet.nl/a.d.versluis/schijfbeheer.JPG[/img:0310f03d6c] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 waar kan ik schijfbeheer vinden? EDIT: Thnx zal gelijk proberen :D EDIT: Jah er is bij mij een stuk waar staat niet Toegewezen namelijk 61,93GB wat moet ik daarmee doen? Trouwens ik wil op deze schijf windows installeren moet ik dat doen met de huidige opstelling dus C: is 60GB en F: is 200GB en dus eerst op de F: windows installeren en dan C: loskoppelen en F; master maken? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 [quote:7c65d4e6d7="SoNiC03"]waar kan ik schijfbeheer vinden? EDIT: Thnx zal gelijk proberen :D EDIT: Jah er is bij mij een stuk waar staat niet Toegewezen namelijk 61,93GB wat moet ik daarmee doen? Trouwens ik wil op deze schijf windows installeren moet ik dat doen met de huidige opstelling dus C: is 60GB en F: is 200GB en dus eerst op de F: windows installeren en dan C: loskoppelen en F; master maken?[/quote:7c65d4e6d7] dan kan je rechtermuisknop doen=> formateren. iets in die zin was het dacht ik! :wink: EDIT: doe maar wel snelformateren, anders duurt het lang HEEL lang!!! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 Jah hartstikke bedankt het werkt. Alleen kan ik nu op die 61 GB gewoon XP installere en later de huidige C: schijf formatteren en dan die 61GB gebruike als C:? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 [quote:1c93525ba9="SoNiC03"]Jah hartstikke bedankt het werkt. Alleen kan ik nu op die 61 GB gewoon XP installere en later de huidige C: schijf formatteren en dan die 61GB gebruike als C:?[/quote:1c93525ba9] jad dat kan gewoon maar je kan niet bij de windows xp installatie zomaar die partitie die je net heb toegevoegd wijzigen qua opslag -vraag me niet waarom - want dan kan je weer niet de volle 200GB benutten. ( heel raar maarag :-? ) conclusie: maar die 61 GB puur voor windows gebruiken kan ja! en dan die overige 131 GB ofso voor data enz. :D zo heb ik het ook :wink: ( ik heb er dan nog een 120GB extra bij) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 "Big Drive Enabler" installeren. progje dat je kan vinden op de maxtor-site. Dit progje is specifiek voor dit probleem en stelt je register correct in zodat je heel je harde schijf terugkrijgt. mvg, Rein Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 Een FAT32 partitie groter dan 127,5 GB definieren gaat per definitie niet ! [url]http://support.microsoft.com/kb/184006/[/url] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2005 Sorry als jullie dit opvatten als topic-kaping, maar aangezien dit probleem toch al opgelost is, kan ik miss. het beste met mijn probleem hier posten: Ik heb vandaag een 200 GB Seagate Barracuda S-ATA ontvangen (die die door computer totaal het best-getest keurmerk kreeg), maar wanneer ik windows wil installeren zegt hij dat hij geen harde schijf heeft herkent. Ook de bios zegt dat er geen hardeschijven aangesloten zijn. Het eerste waar ik dan aan denk, is dat ik de S-ATA RAID drivers moet installeren van Asus (mij moederbord is een Asus A7V600, 2 x S-ATA). Het vreemde is alleen, dat ik mijn windows xp normaal gesproken ook meteen al S-ATA schijven herkent: ik heb mijn windows XP Professional namelijk al eens eerder op een S-ATA schijf geintalleerd, dat werkte prima. Dat waren echter wel 80GB Maxtor schijven met een marvell convertor chip. Mijn Barracuda heeft een "echte" S-ATA chip... Wat is het probleem dan??? Ik heb al het bij behorende S-ATA powercord aangesloten ipv een standaard 4 pins molex... Alvast bedankt! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2005 Laat maar, al opgelost, het lag toch aan de SATA RAID drivers :-? :D Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.