Ga naar inhoud

Kast

Aanbevolen berichten

hallo, ik wil een nieuwe kast om meer koeling te kunnen krijgen , ik heb nu deze kast : http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=12351 alleen heb ik hem dan in het zwart , en dan zegt mijn vriend op msn dat ie geen goeie luchtstroom heeft , dus ik moet een nieuwe kast hebben zegt hij maar ik weet niet welke nieuwe kast betere luchtstroom heeft, ik dacht aan deze : http://www.tcsweb.nl/Shop/catalog/product_info.php?cPath=1_17&products_id=37&sid=fb446ab4161b0f6972f05fb1b6e7d0ca Maar heeft deze wel een goede luchtstroom ?? heeft iemand tips ? Ze zijn welkom bij mij :D Groeten bram
Link naar reactie
[quote:6b4c3ab725="meepo"]volgens mij ligt het niet zo zeer aan de kast maar hoeveel fans en op welke plaats[/quote:6b4c3ab725] Klopt, en in welke richting ze blazen. Een grote kast kan overigens wel bevoordelijk zijn omdat je meer fans kan plaatsen en de lucht niet zoveel weerstand heeft als bij een kleine volgepropte kast.
Link naar reactie
als je je huidige kast verkoopt krijg je er toch bijna geen geld meer voor dus zou ik hetvolgende voorstellen, KNUTSELEN! ik zou er een gat in maken rechts vooraan, daarmee bedoel ik, als je de kast met de voorkant naar u zet, het rechterpaneel haal je eraf en daar ter hoogte van de hard disc maak je een gat om een 80mm fan in te kunnen zetten, deze laat je in de kast blazen. achteraan de kast, onder je voeding maak je ook maar een gat en daar ook een 80mm fan in plaatsen, deze laten uitblazen, dan bekom je een goede luchtstroom en je zal zien een wereld van verschil die je slechts de kostprijs van twee fans heeft gekost
Link naar reactie
Koelers bepalen de airflow van je kast,als alle openingen op de standaard plaatsen zitten(vooraan laag,en achterin hoog)kan je elke kast goed koelen,dus hoef je niet veel geld uit te geven. Koop wel een kast met een goede plaatdikte,die dunne kastjes resoneren op de popnagel verbindingen,en zorg voor stille koelers,bijvoorbeeld Sharkoon ultra silent,die kan je goed afstellen met een potmeter,en als je een fancontroller koopt is het helemaal makkelijk.. Vermijd goedkope kasten met alvast ingebouwde koelers,dat zijn meestal herriebakken!Tenzij je meer uitgeeft natuurlijk... Rounded cables kan schelen maar het effect is miniem,meer voor het oog. Vermijd resonantie door tussen de schroeven van je zijplaten rubbertjes om de schroeven te doen,en losjes vastschroeven,dit kan je ook doen met je harde schijf,cd-rom of dvd-speler enz.. Als je zelf een beetje handig bent kan je met weinig geld de mooiste dingen maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...