Ga naar inhoud

MB + CPU afraden of ...

Aanbevolen berichten

Wil nieuw MB + CPU plaatsen . Denk aan ABIT AV8 en AMD64 3500+ Eerste keus was Intel CPU (laatste) maar werd afgeraden ivm met zeer warm en niet meer te O.C .Hierdoor krijg ik niet een stil systeem. Dit moet ik dus wel met die AMD krijgen volgens de experts. Oja , met dit MB kan ik mijn Matrox PH. kaart houden (agp)
Link naar reactie
Intel kan ook wel redelijk stil worden gemaakt, dan zit je echter wel meteen met een lompe koeling. Het klopt wel dat de prescotts warmer worden als de AMD.... Verder hangt het ervanaf wat je met de pc wil doen welke processor je moet kiezen. Over het algemeen: videobewerking als hoofdtaak --> intel, anders AMD.
Link naar reactie
ikzelf heb een P4 3.2 prescott en idd heel warm lopende cpu, maar dit kan opgelost worden met niet originele koelers, bv bij mij zit er een zalman 7700 CU op, deze is echt stil en de cpu blijft netjes koel. maar eerlijk gezegd, achteraf bekeken zou ik misschien toch voor een athlon gegaan hebben wegens betere prestaties in games, maar als games toch niet echt je ding zijn zou ik die temperatuur zeker niet als belangerijke reden laten doorwegen welke cpu je neemt.
Link naar reactie
Als je wilt OC'en, dan zou ik eerder gaan voor de MSI K8N Neo2 Platinum met daarop een 3200+ (Winchester). Op zo'n moederbord met nForce3 Ultra chipset valt alles weer net wat handiger in te stellen dan op zo'n moederbord met VIA K8T800Pro chipset. Met de 3200+ kom je gewoon relatief verder dan met de 3500+. En van het prijsverschil kun je nog een mooie Zalman CPU koeler kopen ook. :wink: http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=006283
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...