Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey, ik heb hier een: P4 3.0GHz MSI 865PE Neo2-P 512MB PQI PC3200 (2x 256) GeForce 5700LE http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=433 Dit is het moederbord. Deze geeft geen beeld weer. Mijn eerste ingeving was dat de videokaart stuk was en ik probeerde een GeForce4 MX, die ook niet werkte. Misschien was deze ook stuk en probeerde ik dusdanig mijn eigen 9600XT, die ook niet werkte. De PC geeft geen biepjes en lijkt normaal op te starten. Ik heb ook het geheugen vervangen en ook de voeding, tevergeefs. Ook heb ik opgestart met minimale spullen, dus alleen Moederbord + Processor + Videokaart + Floppy, daarna zelfs zonder floppy. Hij geeft dus NOG geen beeld. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen? Iig de proc. of het moederbord. De processor wordt best wel warm, kan mijn vingers denk ik niet langer als 10 seconde op de heatsink houden Chipset en VGA blijven aardig koel. Bvd :)
Link naar reactie
Voor zover ik kan zien zijn alle condensatoren heel en er komt niets uit, ze staan verder ook niet scheef. Ik heb net de 3.0GHz (Prescott) getest uit dat systeem in mijn eigen en die doet het wel. Moet dus wel het moederbord zijn? Ik heb de CMOS iig. al gecleared.. jumper van 1-2 naar 2-3 gezet, 20 seconde gewacht en weer aangezet. Ook heb ik de batterij er even uitgelaten. Ik ga nu proberen mijn 3.0GHz (Northwood) in het niet werkende bakje te proppen.. als dat het niet is wordt het maar een ander moederbordje. EDIT: Bovenstaande net getest en die doet het dus niet. Iemand een conclusie?
Link naar reactie
Enfin, ik heb dus een nieuw moederbord gekocht. De ASUS P4P800S-X.. heel leuk die aangesloten, vol vertrouwen processor erin, videokaart erin, geheugen erin.. booten.. EN HETZELFDE! Ook geen scherm.. tevens geeft hij ook geen piepjes whatsoever.. Morgen dit moederbord terugbrengen en kijken of deze ook stuk is.. Aangezien ik het volgende al heb getest, is dit nog het enigste wat ik kan bedenken namelijk: Getest: - Processor (1x 3.0 Prescott, 1x 3.0 Northwood - Doen het allebei) - Geheugen (2x Corsair Value 256mb, 2x PQI 256mb - Doen het allebei) - Videokaart (1x 5700LE 256mb, 1x 9600XT 256mb - Doen het allebei) - Voeding (1x 400W ATX, 1x 350W ATX - Doen het allebei) Ik word er gestoord van..
Link naar reactie
1. Druk [b:3fdc8949c5]alle[/b:3fdc8949c5] kabeltjes & processor eens goed aan 2. Test je hdd eens in een andere pc 3. Ligt het niet aan de monitor (maw: is er hdd activiteit?) 4. Hoe is dit gekomen? Na een prog geinstalled te hebben ofzo? 5. Heb je al al je spulletjes in een andere pc gezet? (maw: is 'doet het' gelijk aan: 'doet het in een andere pc'?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...