anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Delen Geplaatst: 1 april 2005 Hallo, Ik ben laatst even op zoek geweest naar een waterkoeling, en kreeg dit aanbod van iemand: [url=http://www.thermaltake.com/watercooling/cl-w0005bigwater/cl-w0005.htm]Thermaltake Bigwater CL-W005 [/url] Hij wou er 50 euro voor hebbben, dit leek mij persoonlijk een goede deal, maar wou het voor de zekerheid nog even aan jullie vragen. Dus wat vinden jullie van deze waterkoeling, en wat vinden jullie van de prijs die hij er voor vraagt. Alvast bedankt! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 50 euro is niet veel voor een waterkoelingsset en ik meen me te herrineren dat hij net iets onder de asetek waterchill deed(goedkoopste +/-€89). als ik jou was zou ik het doen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 Zoek eens met de zoekfunctie, Carlo heeft er pas ook een topic over geopend en hij heeft de set ook in zijn bezit. Misschien een tip om zijn topic eens door te lezen en hem eens om ervaringen te vragen.. :wink: Edit: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=140543&highlight= ben weer lief.. :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 Ik zou het NIET doen. De prijs is niet erg hoog, maar ik verwacht niet dat je veel meer kan overklokken. Die zalman koeler die je nu hebt is erg goed en die newcastles worden erg warm. Ik heb hier de zwaarste waterchill set, en ik heb hetzelfde moederbord gehad als jij met zo'n zelfde processor erop. Hij had er zijn handen vol aan als ik flink oc'de en ik durf te beweren dat die set toch een stuk beter is. Betere radiator, betere pomp, enzovoorts. Alleen het blokje is niet zo super maar dat is die van die bigwater ook niet. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 Oh, is goed ik vraag het hem wel even :P Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 Hehe, zo'n bigwater set is al eens bij iemand spontaan gaan lekken: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=140964&start=20&postdays=0&postorder=asc&highlight=processor+kapot Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 Mmm...Nouja hij blijft ook niet voor altijd, dit is even een "instapwaterkoelsysteempje". Na de zomervakantie ben ik van plan een echt zeer goede waterkoeling te kopen van 200 tot 300 euro. Maar hij presteerd hij nu netzo als mijn Zalman 7000CU of presteerd hij toch nog wel iets beter? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 [quote:df087afb4e="Idol"]Mmm...Nouja hij blijft ook niet voor altijd, dit is even een "instapwaterkoelsysteempje". Na de zomervakantie ben ik van plan een echt zeer goede waterkoeling te kopen van 200 tot 300 euro. Maar hij presteerd hij nu netzo als mijn Zalman 7000CU of presteerd hij toch nog wel iets beter?[/quote:df087afb4e] Hangt ervanaf hoe het zit met je casefans. Denk dat de zalman niet veel (of niks) onderdoet. De zalman is erg goed. Dit is slechts een stomme waterkoelingsetup met een 80mm rad. Hij zal niet meer oppervlakte hebben en een 80mm fan blaast ook niet zo hard als een 92mm. Als je die gast overigens goed kent zou je kunnen vragen of je het een keer mocht proberen. Persoonlijk zou ik het niet doen en even doorsparen tot na de zomervakantie en dan een hele goede setup kopen.... Zelfs als ie iets beter was. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 @Pcguy Wat bedoel je eigenlijk met 80mm rad.? het is toch een 120mm, of vergis ik mij hier? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 :oops: Dacht dat hier een 80mm radiator bij zat. Vrees dat ik in de war was met zo'n andere el cheapo set. :oops: Maar zo even door de specs kijkend: 120l/u pompje. Is natuurlijk niks. De goedkoopste asetek heeft al 600l/u. Een goede overklok set heeft er al snel een met 1000 a 1200l/u Ow en het is een aluminium rad. Wordt oppassen geblazen als je een koperen blokje hebt. Hierdoor kan je namelijk redox reactie's krijgen waardoor het zachste metaal aangetast wordt. Lullig als over een klein tijdje je halve radiator is weggerot... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Daar ben ik dan :) Nee, ik zou het ook absoluut niet doen. Als je een beetje om stilte geeft is die set echt klote, het maakt meer kabaal dan al mijn fans bijelkaar... Ik heb hem inmiddels ook al geruild. Verder wordt er op de Thermaltake website gezegt dat het allemaal heel mooi is, maar dat viel me ook erg tegen. In het blok zit een lullig led lampje wat voor een beetje blauw licht zorgt. Ik heb de set overigens niet geinstalleerd enzo maar meteen retour verzonden.. Oja, als je nog niet eerder een waterkoeling hebt geinstalleerd; de handleiding is ook erg onduidelijk, maar ik denk wel dat een beetje computerhobbyist het wel kan redden :wink: . Advies: Niet doen - Asetek ofzo nemen.. suc6 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 is goed, dan zie ik er toch vanaf om hem te kopen. Bedankt voor jullie reacties!! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Dat geld kan je beter bij die anders set steken, toch zonde, 50 euro op straat gooien.. :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 [quote:0bf73167b4="jayday"]Dat geld kan je beter bij die anders set steken, toch zonde, 50 euro op straat gooien.. :lol:[/quote:0bf73167b4] dat wou ik dus net zeggen , wacht gewoon tot na de zomervakantie , met 50 euro kun je ook nog andere mooie dingen doen ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Klopt, een leuk DVD brandertje ofzo :wink: is altijd handig! Bedankt voor de hulp!! P.S. op het topic mag wel een slotje @carlobernadini Ik had het zelfde idee als jou :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Jep, het is echt geen goede set. Neem een S-ATA DVD brander :wink: Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.