anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Ik krijg een pc met 4 GB, maar daar wil ik graag meer van maken. Mijn vraag is of ik er dan gewoon een 2e hdd bij kan zetten, kan dat gewoon met iedere pc? En zou dan de Maxtor HD DiamondMax Plus9 80GB ATA133 7200 2MB voor €50,- goed zijn? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Wat voor PC is het? Ik denk niet dat het zomaar gaat lukken, waarschijnlijk herkent die pc zulke "grote" schijven niet.. Je kunt natuurlijk altijd het bios flashen. :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 of als een flash geen uitkosmt biedt, de fabrkant van de hd heeft een tooltje waarmee het BIOS voor de gek wordt gehouden zodat je toch een grote hd kan gebruiken Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Ik weet nog niet precies wat voor een computer het is want ik heb hem nog niet, maar ik denk dat hij uit 97/98 komt. Maar ik zou dus wel op een manier hem goed draaiend kunnen maken? En komt dat dan ipv die andere of kun je ze wel allebei tegelijk laten draaien? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Zal dan wel een PII, Celeron of AMD K6 o.i.d zijn.. je kan het iig wel draaiende krijgen met allebei de harddisks. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Het lijkt me beter dan de oude harde schijf te verwijderen: De nieuwe is zo groot dat je de 4GB toch niet mist, bovendien is-ie veel sneller. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Soms werkt het gewoon. Dat goldt in ieder geval voor mij Gigabyte 5AX moederbord. Op zich maakt 40GB iets meer kans om geaccepteerd te worden. Met andere vergelijkbare systemen heb ik verder geen ervaring. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 [quote:3baf0310ca="egslim"]Het lijkt me beter dan de oude harde schijf te verwijderen: De nieuwe is zo groot dat je de 4GB toch niet mist, bovendien is-ie veel sneller.[/quote:3baf0310ca]Heel erg mee eens. Overigens heb ik altijd driver problemen gehad toen ik de schijven tegelijkertijd in de computer had. Een verschillend IDE protocol in combinatie met het omwisselen van de harde schijf brengt WIndows nog wel eens in de verwarring. Dat kan best vervelend zijn omdat een kopie van de oude informatie op de nieuwe schijf vaak erg prettig is. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Het verschil tussen de 40GB en 80GB is een kleine 10 euro, dus daarom heb ik er liever een van 80GB (want ook 40 zal bij mij toch redelijk makkelijk vol raken) kan ik dan niet met bepaalde info van die pc naar de winkel gaan en zouden zij dan kunnen zeggen of het wel of niet kan? Want ik wil ook niet hebben dat uiteindelijk ook 40GB terwijl het nu maar een paar euro's scheelt... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Vertel eens welk merk/type moederbord je hebt. Dat kan namelijk het antwoord opleveren dat je graag (of juist niet) wilt horen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 ik heb hem nog niet in huis maar als ik hem heb zal ik t vertellen... EDIT: en waar kan ik die informatie dan vinden? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.