anoniem Geplaatst: 27 maart 2005 Delen Geplaatst: 27 maart 2005 Ik heb even een korte vraag over casemodding: Ik wil graag een windowtje in mijn case plaatsen, en aangezien de kast merkloos is, kan ik hier niet een appart paneel voor kopen :( . Dat wordt dus zagen! In de FAQ las ik dat het met een decoupeerzaag moet lukken, maar wordt dit nu echt mooi? Het is een Bosch decoupeerzaag met een ijzerzaag (staat er althans op), maar het is niet de bedoeling om de hele kast te laten veranderen in een kartelig lelijk object. Ik had zelf al wel bedacht om bij de bochten gewoon een gat te boren en later met een ijzervijl de bochten mooi te maken. Denken jullie dat het met een beetje kunst en vliegwerk toch wel een mooi resultaat zal geven, of wordt het een groot drama. graag jullie mening! Aljosja Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2005 [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=137900]het grote kees-mod topic deel veel[/url] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2005 ik weet het, dit heb ik doorgelezen, maar zal het echt mooi worden? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2005 ik bedoelde dat je je vraag beter daar kon posten Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2005 goed, sluit deze maar. sorry :oops: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2005 Hangt er vooral vanaf of je een beetje handig bent met de decoupeerzaag. Om het echt mooi strak te krijgen, zul je wel moeten vijlen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2005 ik heb het ook gedaan met een decouperzaag , ziet er geweldig uit :) , maar , ik heb ook een rubber laagje dat je tussen de window / case moet doen, dus verder zie je dat niet. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2005 [quote:b2e96fac61="Ripper_alexander"]ik heb het ook gedaan met een decouperzaag , ziet er geweldig uit :) , maar , ik heb ook een rubber laagje dat je tussen de window / case moet doen, dus verder zie je dat niet.[/quote:b2e96fac61]kun je een foto ervan posten? Ben wel benieuwd. :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 wat je moet doen is een ijzerzaag voor je decopeer zaag maar wel een fijne. een groffe gaat happen. verder proberen op hoge toeren te houden voorkomt ook happen.(het maakt wel een tering herrie), niet te korte bochten willen maken. en dan is het beetje bijvuilen evt spuiten en klaar. gaat goed. ik heb het ook heb je niet zon vaste hand of toch wat ongelijk en niet goed weg te vijlen dan een rubbertje er over heen en je ziet er niks van. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 [quote:b6f06b6249="sdh"][quote:b6f06b6249="Ripper_alexander"]ik heb het ook gedaan met een decouperzaag , ziet er geweldig uit :) , maar , ik heb ook een rubber laagje dat je tussen de window / case moet doen, dus verder zie je dat niet.[/quote:b6f06b6249]kun je een foto ervan posten? Ben wel benieuwd. :)[/quote:b6f06b6249] Dat is niet sarcastisch bedoeld neem ik aan ? Maar zal ik doen :) het is btw niet echt een mega-casemod hoor . gewoon 2 CCFL's en beetje geverfd. Ik post de foto's later wel , nu tijd om te dineren ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Algemene tip voor het zagen van dun plaatmateriaal zijpaneel computer, plexiglas etc . Leg het op een plaat spaanplaat, underlaymentplaat etc, vastklemmen met lijmtangen en het zaagt veel gemakkelijker met een decoupeerzaag. Bij plexiglas niet vergeten een stukje karton of vilt tussen de lijmtang en plexiglas te doen in verband met krassen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 [quote:85f69de6b2="antrix"]Bij plexiglas niet vergeten een stukje karton of vilt tussen de lijmtang en plexiglas te doen in verband met krassen.[/quote:85f69de6b2]bedoel je niet tussen spaanplaat, underlaymentplaat en plexiplaat? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 [quote:4912ef99ac="tdw"][quote:4912ef99ac="antrix"]Bij plexiglas niet vergeten een stukje karton of vilt tussen de lijmtang en plexiglas te doen in verband met krassen.[/quote:4912ef99ac]bedoel je niet tussen spaanplaat, underlaymentplaat en plexiplaat?[/quote:4912ef99ac] Nee je klemt het plexiglas op een plaat hout met behulp van lijmklemmen, want als je het tussen twee platen hout zou klemmen zie je niet wat je zaagt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 [quote:0d794644b9="Ripper_alexander"][quote:0d794644b9="sdh"][quote:0d794644b9="Ripper_alexander"]ik heb het ook gedaan met een decouperzaag , ziet er geweldig uit :) , maar , ik heb ook een rubber laagje dat je tussen de window / case moet doen, dus verder zie je dat niet.[/quote:0d794644b9]kun je een foto ervan posten? Ben wel benieuwd. :)[/quote:0d794644b9]Dat is niet sarcastisch bedoeld neem ik aan ?[/quote:0d794644b9]nee hoezo? :roll: Ik ben gewoon benieuwd hoe die kast eruit ziet. :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 als je in dun plaatmateriaal (staalplaat of iets dergelijk) gaat zagen, moet je inderdaad een redelijk hoog toerental gebruiken en een fijne en liefst ook dunne zaag. Metaalzaagbladen voor decoupeerzagen hebben vaak een soort kronkel over de zaagkant lopen waardoor de zaagsnede minder mooi en fijn wordt (is voor steviger zaagblad). Verder moet je een blad nemen met zo'n 24-32 tpi (tooths per inch), bij de betere gereedschapshandel weten ze daar wel raad mee. verder nog even een tip, koop wel goede zaagbladen, kwaliteit van het zaagblad en de nauwkeurigheid waarmee de zaagtanden geslepen zijn beivloeden namelijk ook best wel de zaagsnede. Verder nog een tip, op de wat langere rechten stukken een echt rechte plank hout, of dikke liniaal met lijmtangen vastklemmen als breedte geleider, het is namelijk zo zonde als blijkt dat je niet perfect recht hebt gezaagd. Hoop dat je hier nog wat aan hebt, ben zelf geen casemodder, maar heb wel jaren ervaring met gereedschap, en knutselen, zit ook in het gereedschap en maak onderdelen voor gereedschap en repareer ze. Ik spreek dus wel uit ervaring. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 //edit foutje sorry Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 Nog een tip: Als je wilt weten hoe mooi (of niet) je randen worden met zagen moet je eerst een klein stukje zagen op de plek waar je window komt. Zo kun je zien of je mooie randen hebt en je kunt altijd nog terug Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 je kunt dan niet meer terug maar ik heb hier nog een andere kast liggen, die gebruik ik wel als testding. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 Dat lijkt me beter, want idd, als je er eenmaal in hebt gezaagd, vind ik dat je niet meer terug kunt... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2005 Je kunt nog wel terug maar dan moet het raam er wel zeker in komen (niet aan gedacht :oops: ). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.