anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Delen Geplaatst: 13 maart 2005 Ik heb een pc amd 1,2 ghz. 256 ram. Ik gebruik een usb modem. Maar als ik een nog een ander apparaat op een ander usbpoort aansluit. dan zegt ie dat ik niet genoeg stoom heeft. Wat kan ik het best doen? Is een ander voeding installeren makkelijk, en hoe gaat dat? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 Ik denk dat dat andere apparaat teveel loads verbruikt. Als je 4 usb poorten hebt moet je ze eens allemaal proberen, omdat je dan mss 2 hostcontrollers hebt het modem aan de ene kunt hebben het andere apparaat aan de controller. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 nieuwe voeding installeren is harsikke simpel let er alleen wel op dat het dezelfde soort voeding is had laats een voeding, dee geen kont want ie had geen cpuplug as je een nieuwe voeding inplugt , kijk dan gewoon goed waar de pluggies van de oude zaten en neem as nieuwe voeding gewoon iets van 300w suc6 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 Ik denk niet dat een nieuwe voeding een oplossing biedt. Het "probleem" ligt bij de USB controller en misschien ook wel bij het moederbord. Op zich kan er iets van 100mA en soms ook wel meer (500mA). Het is een hardware begrenzing die als het goed is middels de software (en hardware) netjes in de gaten wordt gehouden. Het gegeven advies om een andere host controller te proberen, kan een oplossing bieden. De meeste USB aansluitingen zijn per 2 aangesloten, dus even zoeken naar niet gebruikte aansluitingen. Eventueel een externe voeding gebruiken, als dat niet kan, kijken of er een USB apparaat is met een eigen voeding. Misschien dat de 2e poort daarvan wel genoeg stroom kan leveren. En als het niet anders kan, een extra USB kaart plaatsen die bij voorkeur ook intern, een eigen voedingsaansluiting heeft. Zelf heb ik dit probleem ooit ook gehad met een laptop hd uitbreidingscase die geen externe voedingsaansluiting kende. Op de uitbreidingskaart werkte deze niet zonder meer (?), op het moederbord wel. Tja, andersom kan dus ook voorkomen ... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 Hmm... ik heb gekeken mijn usb-modem gebruikt 500mA. Ik heb maar 2 usb aansluitingen op mijn pc, en beide zijn usb 1.0. Ik heb eerder ook al een usb 2.0 controller gekocht en aangesloten. Toen viel zelfs mijn pc uit wanneer ik bijv. een externe harde schijf aansluitte. Inmiddels heb ik die controller weer verwijderd. Dus daarom denk ik dat het aan de voeding ligt. Want ik heb die usb-controller nog liggen, ik wil em ook graag installeren. wat moet ik doen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 [quote:cf44ebfb10="cw417"]Hmm... ik heb gekeken mijn usb-modem gebruikt 500mA. Ik heb maar 2 usb aansluitingen op mijn pc, en beide zijn usb 1.0. Ik heb eerder ook al een usb 2.0 controller gekocht en aangesloten. Toen viel zelfs mijn pc uit wanneer ik bijv. een externe harde schijf aansluitte.[/quote:cf44ebfb10]Hmm, 500mA is toch wel een grens, die modem had misschien niet verkocht mogen worden. In principe kan er dus wel een externe voeding +5V aangekoppeld worden. Helaas weet ik niet of zo'n oplossing ook te koop is. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.