anoniem Geplaatst: 10 maart 2005 Delen Geplaatst: 10 maart 2005 haallo, ik ben nieuw op dit forum en ik vroeg me af of een ven jullie me ff kon helpen met een pr0blempje met m'n comp. het is een mobile amd 4 1600+ op 462 socket. M'n mainboard is een msi 6380 le met 256mb ram en er zit 20gb hdruimte op. ik wilde 'm aan doen maar hij deed geen f*ck. geen piepejes niks! ik heb 'm open gemaakt maaar alle connectoren zaten gewwon goed en met de jumpers was ook niks mis. :cry: kan iemand me helpen , please[/quote] [b:25f63a5b24]Mod-edit[/b:25f63a5b24] Titelfix. BG. [b:25f63a5b24]/Mod-edit[/b:25f63a5b24] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2005 Trek de netspanning er eens af en sluit m weer aan.. :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2005 1- Lees de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=127195]FAQ[/url] voordat je als een maloot begint te posten met onzinnige titels. 2 - Vanaf wanneer treed dit probleem op? start de computer nu 'ineens' niet meer op? heb je iets gedaan waarna te computer niet meer opstart. ( bijvoorbeeld, nadat ik een glas cola in de voeding gooide / nadat ik het geheugen verwisseld en of uitgebreid heb, / nadat ik een andere voeding geinstalleerd heb , en ga zo maar door ) Is het trouwens een laptop of een AMD mobile in een 'normale' computer. In het geval van de stekkers en de jumpers: pak de handleiding van je moederbord, en controleer of powerknop op de goede pennetjes staat. Als die goed staat, kijk dan eens in de handleiding naar 'CMOS reset" of BIOS reset. dan gaat de bios weer naar de basis instelling, dan zou alles moeten werken op veilige instellingen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2005 Goed, [url=http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=MS-6380LE&class=mb]dit geeft de indruk dat het een normaal ATX mobo is[/url] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2005 [quote:842751940f="boer'njong"]haallo, ik ben nieuw op dit forum en ik vroeg me af of een ven jullie me ff kon helpen met een pr0blempje met m'n comp. het is een mobile amd 4 1600+ op 462 socket. M'n mainboard is een msi 6380 le met 256mb ram en er zit 20gb hdruimte op. ik wilde 'm aan doen maar hij deed geen f*ck. geen piepejes niks! ik heb 'm open gemaakt maaar alle connectoren zaten gewwon goed en met de jumpers was ook niks mis. :cry: kan iemand me helpen , please[/quote:842751940f][/quote] Probeer is zo kaal mogelijk op te starten. Clear de CMOS is. andere voeding proberen. andere CPU proberen. Gaan de fans wel draaien? zoniet: probeer is de pennetjes op het moederbord van de aan/uit knop zelf ff te kortsluiten. Zowel: dan is hoog waaschijnlijk je mobo dood. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 bedankt voor alle info maar geen van de tips werkte. wat misschien een mogelijkheid zou kunnen zijn: ik heb het hele zootje steeds op een te zwakke voeding aangesloten (250w min. / ik had 230) P.S. gelukkig heb ik nog garantie op m'n mobo en zorry van die domme titel! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 Ik denk niet dat het direct door die te zwakke voeding komt, of het zou een slechte 230Watt voeding moeten zijn ( Qtec, sweex etc, waarbij het opggeven vermogen het piekvermogen is. ). Maar probeer als je de mogelijkheid hebt eens een andere voeding aan te sluiten. Van die titel , geeft niets. Maar hoe duidelijker de titel, hoe sneller je hulp krijgt. Lees overigens ook de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/faq.php]Handleiding[/url] eens door. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 gaan je (voeding)fans wel draaien Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 nee, m'n mobo is niet van sweex etc. 'k heb 'r een andere voeding aan gehangen maar nog steeds is ie nog nie echt levendig. P.S. ik heb intussen gemaild naar de fabrikant CSM Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 trouwens, de fans van m'n voeding doen ook geen f($% Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 wss is dan je voeding kapot Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 @ tdw: waarom de voeding verdenken als een andere voeding ook niets doet? persoonlijk denk ik dat het BIOS ( of omringende onderdelen) naar zijn grootje is, dat er geen PowerOn signaal doorgegeven word of iets dergelijks. Of wellicht is het mobo in zijn geheel naar de eeuwige jachtvelden.... :cry: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 [quote:984ae483be="harmtido"]@ tdw: waarom de voeding verdenken als een andere voeding ook niets doet?[/quote:984ae483be]goeie vraag... had niet het hele topic gelezen dus daarom dacht ik dat Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 [quote:074e0afab4="harmtido"]2 - Vanaf wanneer treed dit probleem op? start de computer nu 'ineens' niet meer op? heb je iets gedaan waarna te computer niet meer opstart. ( bijvoorbeeld, nadat ik een glas cola in de voeding gooide / nadat ik het geheugen verwisseld en of uitgebreid heb, / nadat ik een andere voeding geinstalleerd heb , en ga zo maar door ) [/quote:074e0afab4]Deze vraag is toch nog niet beantwoord? Is het een "nieuwe" configuratie? Het kan een probleem zijn met CPU, geheugen en/of moederbord of iets heel anders. Puur giswerk dus. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2005 [quote:6549282cdc="boer'njong"]nee, m'n mobo is niet van sweex etc. 'k heb 'r een andere voeding aan gehangen maar nog steeds is ie nog nie echt levendig. P.S. ik heb intussen gemaild naar de fabrikant CSM[/quote:6549282cdc] -Wat is je merk voeding ? -CSM is van de poedersuiker, niet van een mobo/mem dacht ik :P Zal ff helpen :P : -Pc start niet meer op na schoonmaak van de hdd (ongebruikte spellen, temp map, temp internet, prefetch etcetc) -Pc start niet meer op na verandering bepaalde instellingen in bios, bv: Booten met 'power-key" op tobo, dat soort dingen. Geen grote/gevaarlijke veranderingen Zou het hier aan kunnen liggen of is het gewoon toeval? Pc staat nl ook in een (ruime) kast en had lang aangestaan--> warmteprobleem? (Er is al gechecked op kapotte condensatoren) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 [quote:dd4cd44a2f="FTI"]-Pc start niet meer op na verandering bepaalde instellingen in bios, bv: Booten met 'power-key" op tobo, dat soort dingen. Geen grote/gevaarlijke veranderingen[/quote:dd4cd44a2f]dat noem jij een grote gevaarlijke verandering?!?! ik heb die optie zelf ook aanstaan, een crashes oid (alleen de poezen lopen over het tobo heen :lol:) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 [quote:d36363fe67="tdw"][quote:d36363fe67="FTI"]-Pc start niet meer op na verandering bepaalde instellingen in bios, bv: Booten met 'power-key" op tobo, dat soort dingen. Geen grote/gevaarlijke veranderingen[/quote:d36363fe67]dat noem jij een grote gevaarlijke verandering?!?! ik heb die optie zelf ook aanstaan, een crashes oid (alleen de poezen lopen over het tobo heen :lol:)[/quote:d36363fe67] eeh er staat [b:d36363fe67]GEEN[/b:d36363fe67] grote/gevaarlijke veranderingen :P Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 ik heb een idee: ik kom niet meer in dit topic, ik lees over alles heen :wink: :oops: :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 CSM COMPUTERS FTI , niet CSM POEDERSUIKER!!!!!!! http://csm.euweb.cz/[url] geen poweron signaal zat ik ook al aan te denken. in ieder geval is het mobo nu naar de fabrikant opweg[/url] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 sorry, link klopte niet moet nog ff wennen aan link plaatsen hier goede link = http://csm.euweb.cz/ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.