anoniem Geplaatst: 8 maart 2005 Delen Geplaatst: 8 maart 2005 hallo alles is vaag bij mij. ik heb cpuz en daar zegt ie op dat mn fsb 200 mhz is terwijl mn cpu 800 zou moeten zijn. wel is de bus speed 800 mhz. ook is de frequentcy van mn memory maar 160, in de bios zegt ie dat ie 320 is en krijg ik m niet naar 400, van volgens alle speciaficaties zou moeten kunnen. misschien kent iemand met de mobo asus p4p800 deluxe dit ook, zo niet kan iemand mij alles ff uitleggen want dit vind ik vaag!!! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2005 1 alles is vaag omschijft je probleem niet. beter zou zijn: gegevens CPU-Z kloppen niet? 2 Je FSB is echt waar 200 MHz. dit wordt echter vermenigvuldigt met een factor ( 4 in dit geval) om je Hyper Treading speed te krijgen, de snelheid waarmee data verstuurd kan worden door je processor. 3 Je hebt 1000 tegen 1 DDR ram. dat staat voor Double Data Rate. Double wil zeggen dat per klokpuls 2 keer data verzonden of ontvangen word. 2x 160 = 320. klopt dus ook overigens, 160 is een hele rare waarde, 166 is normaler. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2005 inderdaad. Wat voor mobo, proc, mem heb je eigenlijk? Hieraan hebben we natuurlijk bijna helemaal niets. Laat je BIOS trouwens ff zn CMOS defaults loaden, kan misschien helpen... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2005 Als je fsb 800 is, moet je geheugen als het 400 mhz is ook op 400 mhz lopen. Dat kan je in het bios instellen.Weet zo even niet waar, maar het staat wel in je handleiding. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2005 processor en geheugen hoeven niet per se synchroon te lopen. Als het DDR333 geheugen is, zet de BIOS dit automatisch a-synchroon, op 166 MHz als het goed is. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2005 Dit moederbord kan hem dan niet op 333 mhz draaien, maar gaat dan over op 320 mhz, daarom wijkt het af. Hij zegt ook dat het geheugen 400 mhz aan kan, dus dat kan ie zonder problemen instellen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2005 Met het gratis programmaatje Everest Home Edition kun je wat details inzien over dat geheugen dat je erin hebt zitten. http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1 [size=9:eb39cb56a3]En als je 'vaag' andersom schrijft, is het 'gaav' ... [/size:eb39cb56a3] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2005 ik zou je vertrouwens houden op je bios, je bios heeft altijd gelijk... :wink: Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.