anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Hallo Ik heb interesse in waterkoeling Zalman Reserator 1 en dan zou ik er nog ZM-GWB1 (videokaart koeler) bij nemen. Maar zou die videokaart koeler passen op een Club3d radeon 9800pro passen? En heb je dan voor de rest geen andere koeling meer nodig? Groeten Bart Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Op een 9800 pro gaat dit prima lukken. De VGA blokje is ready voor alle ATI kaarten. Leuke is ook dat je bij de VGA blokje ook een set heatsinks bij krijgt voor de geheugen chips. Zet deze er wel op , beter koeling voor je memory :D Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Maar heb ik dan genoeg koeling voor het hele systeem?? want dan ben ik van plan alle koelers wegtehalen is dat mogelijk? Of welke waterkoeler moet ik er dan nog bij nemen? Groeten Bart Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Nee, je moet nog wel een beetje airflow overhouden natuurlijk. Maar PB Ruudfeen eens, geloof dat hij ook een R1 had en er best tevreden over was.. :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 heb je die koeler dan nodig voor je harde schijf ofzo? en wat voor soort koeler zou ik nodig hebben? liefst zo stil mogelijk Bart Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 [quote:4ba1783b2c="SVHC1"]heb je die koeler dan nodig voor je harde schijf ofzo? en wat voor soort koeler zou ik nodig hebben? liefst zo stil mogelijk Bart[/quote:4ba1783b2c]Mits je niet erg veel harde schijven hebt, hoef je je harde schijven niet speciaal te koelen hoor. Ik denk dat het sowieso zonder fan kan als je niet van plan bent over te klokken ofzo. Dan trekt de voeding genoeg weg. Maar als je wel een beetje wilt overklokken, maar toch stil houden zou ik een papst fannetje achterin zetten. Of een andere stille fan natuurlijk. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 En welk koelertje zou dat zijn die stil is? want ik ben van plan te gaan overclocken. Groeten Bart Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 [quote:44e3291408="SVHC1"]En welk koelertje zou dat zijn die stil is? want ik ben van plan te gaan overclocken. Groeten Bart[/quote:44e3291408]Tja, als je wil overklokken is het misschien beter een regelbare fan te nemen, bijvoorbeeld de ThermalTake UFO fan, die kan erg stil zijn, maar hij kan ook erg veel airflow geven. Ook kun je natuurlijk een Vantec Tornado of iets anders erg krachtigs en dan met een sterke weerstand ervoor en een schakelaar, zodat je ze kan switchen, of natuurlijk een potmetert ertussen. Als je ERG stille fans zoekt, waarvan je er minimaal 2 moet hebben als je een overklokker bent, moet je even in de FAQ kijken. Maar als overklokker zou ik toch voor regelbare/switchbare fans kiezen. Wat voor formaat moet het trouwens zijn? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Vergeet niet dat je je rad ook nog moet koelen (met een fannetje, dus dat geeft ook geluid) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Bij de reserator is een fan niet noodzakelijk! Dit is namelijk een van de weinige waterkoelingen zonder fan, alleen als je gaat overklokken is het wel handig om er een fan op te richten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Resorator is idd volledig passief, zit alleen een pompje in. Hierdoor is ie alleen wel minder krachtig dus is het idd aan te raden voor wat luchtstroom te zorgen langs de kolom. Naast je CPU en GPU zijn er in je pc veel meer dingen die warmte produsceren. Dit moet wel weg kunnen, daarom moet je altijd casefans houden. Deze kan je wel trager laten lopen zodat je ze niet hoort. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Hoeveel fans heb je dan ongeveer nodig? Ik heb op mijn Antec SLK3700BQE kast een koelertje dat bijgeleverd wordt als ik die laat koelen en niet die van mijn voeding dus de ventilator van maar 120mm heb ik daar dan genoeg aan plus die waterkoeling?? En ik heb nog een vraag: Past ZM-WB2 Gold ook op een pentium4 socket 478??? Groeten Bart Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.