anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Delen Geplaatst: 29 maart 2005 hallo mensen ik kwam vanmiddag thuis uit school, en toen ik men kamer binnen kwam stond men pc aan. :-? ik heb aan iedereen die er aan zou kunnen zitten gevraagd of zij het hadden gedaan, maar dat was niet het geval. ook stond de monitor en de versterker uit, dus die waren ook niet gebruikt. programas om de pc op te laten starten met een timer heb ik niet, en ik had nix in de bios ingesteld. mijn vraag: kan een pc uit zichzelf opstarten???? en is dit een ernsitg probleem ?????? alvast bedankt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Dat is mogelijk ja,zelf weet ik niet precies hoe het komt. Ik hoorde wel een keer een verhaal dat iemand met een inbelmodem, als er werd gebeld , de computer aanging...vreemd Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 kheb gewoon adsl dus aan de inbel kan et niet liggen, is er iemand die de oorzaak wel weet, want ik vind et best interessant :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 kwaad kan het zoiezo niet en het kan zijn dat als je stroom is uitgevallen in huis dat je pc daarna opstart normaal gaat alleen de voeding even draaien maar het gebeurd wel is dat alles gaat draaien, moet je maar is aan iemand in je omgeving vragen of hij de zekering van je kamer eruit wil halen en dan na 10 minuten deze weer terug wil stoppen dan zal je vanzelf zien dat je voeding gaat draaien en met een beetje mazzel als je pc langer uit heeft gestaan gaat hij ook booten Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 okeej dat zou idd wel kunnen ja, en ik zal es proberen of et werkt als ik de stroom eraf gooi 8) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 is ook een optie in de bios... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Andere optie is natuurlijk: vanochtend nog de pc aangehad, daarna haasten om naar school te gaa, in de haast op restart gedrukt ipv turn off, monitor en speakers uitgezet, kamer uitgegaan en niet in de gaten gehad dat je pc gewoon een herstart heeft gemaakt :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 het is idd net zoiets als met een inbelmodem, alleen is het bij jou WOL (Wake On LAN). Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 neej ik weet zeker dat ik vanochtend niet zo vroeg was dat ik og achter de pc ben gekropen, was een uurtje eerder he :wink: enne zon lan wake, is dat een virus, of een hacker of kan het gewoon, en komt het soms voor?? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Dat is dat je pc aan kan gaan als ie signaal krijgt via de netwerkkaart. Alleen werkt dit alleen als ie in slaapstand staat. Ik hou het op de restore funcite after power failure. (dus dat ie bij stroomuitval weer aan gaat) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 dat heb ik net ook ff nagetrokken, maar bij ons in huis schijnt alles de hele dag gewerkt te hebben. ( we hebben een zieke thuis dus die heeft de hele dag tv ligge kijken, dan merk je het wel als de stroom uitvalt :wink: ) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Uhm, kan WOL echt alleen uit slaapstand (/standby)? Heb je niet een of ander progje per ongeluk geinstalleerd die je pc automatisch doet opstarten op een bepaald tijdstip? Datsoort dingen bestaan er genoeg... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 ja weet ik, kheb ook een tijd het standaard meegeleverd dign van msi zelf gebruikt, maar het staat er egt niet meer op , zeker wete Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.