Ga naar inhoud

CMOS checksum error - Defaults loaded


Aanbevolen berichten

Hallo, kent iemand de volgende fout: [b:db7967cc78]CMOS checksum error - Defaults loaded[/b:db7967cc78] Ik heb deze fout ism aan Abit NF7 socket A moederbord en 2500+ CPU. Ik kon nog niet in de BIOS komen, daarvoor heeft die al de volgende fout aan. Ik heb een andere battery'tje van me andere pc in gedaan. Via google.com zou dit het mogelijk helpen. Ook moest ik eventueel de cmos resetten. Ik weet waar de cmos jumper zit. Moet ik deze anders zetten als de computer aan of uit staat? Met of zonder stroom? Sorry voor de misschien rare vraag, maar ik weet niet je zoiets reset. 8) Iemand nog andere iedeen/oplossingen. Bedankt alvast :)
Link naar reactie
Gewoon even je instellingen goed zetten in het bios, cpu / geheugen snelheid enz... CMOS resetten is niet nodig. Overigens werkt resetten zo: computer uitzetten en van de stroom af, jumper even op de andere pinnetjes zetten, kijk in je manual voor welke pinnetjes, naar +/- 5 seconden jumper weer terug zetten en weer klaar. Juist dan geeft hij vaak deze error, want hij zegt, ik heb de standaard instellingen geladen omdat de instellingen zijn veranderd buiten het bios om. Dit gebeurt door bijvoorbeeld een lege batterij, te hoog overclocken, en andere dingetjes...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...